נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, ועם עליית מקרי התחלואה והמוות כתוצאה מהנגיף, משרד הבריאות נוקט באמצעי זהירות מחמירים. אתמול (ראשון) הזהיר המשרד את החוזרים מסין, שמי מהם שלא יסתגר בביתו למשך 14 ימים, מסתכן בעבירה פלילית.

הסטודנט אלון קגן חזר לפני כשבוע ארצה מחילופי סטודנטים בסין, ומאז מסתגר בביתו. "הייתי בחצי השנה האחרונה בהאנגג'ואו לחילופי סטודנטים", סיפר קגן ב"חדשות הבוקר", "לפני שיצאתי מסין בדקו את החום שלי. כשהגעתי לארץ בטיסה נתנו לכל הנוסעים לצאת וחזרתי מיד הביתה. ביום למחרת, הלכתי לרופא על דעת עצמי והוא ביקש שאשאר כמה ימים בבית. אז גם הגיעו האזהרות מהממשלה להישאר 14 ימים בבית והחלטתי שאשאר את הימים האלה".

קגן הודה כי האפשרות שנדבק בנגיף מלחיצה, אבל שבני המשפחה איתם הוא מתגורר לא חוששים: "זה מאוד מלחיץ, אני מפחד. המשפחה לא חוששת, כרגע אני פועל לפי ההנחיות והסיכוי שמישהו יידבק הוא גם ככה מאוד נמוך. אתמול הייתי אמור ללכת לבר מצווה וביקשו ממני באופן אישי שלא לבוא. גם אם הייתי רוצה לצאת מהבית, אין לי ממש סיבה כרגע, אז אני נשאר בבית כדי לשמור על הסביבה".

בהלת הקורונה: הישראלי שמסתגר בביתו EXT (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ינאן קי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

ינאן קי, סטודנטית סינית שחיה בארץ, סיפרה על היחס המעליב שהיא מקבלת ברחוב מאנשים שחוששים שהיא נושאת את הנגיף: "אתמול לקחתי את הרכבת מירושלים לתל אביב, ואנשים בתור לרכבת הסתכלו עלי מוזר", שיתפה קי, "גבר אחד ניגש אלי והשתמש בגוגל טרנסלייט כדי לשאול אותי אם הייתי בסין בזמן האחרון. עניתי בעברית שאני גרה פה, אז מה הבעיה?".

לדברי קי, המקרים הללו הולכים ומתרבים בימים האחרונים: "הרבה אנשים באו אלי ושאלו שאלות, זה גורם לי להרגיש לא טוב, זה לא נעים. זה מעליב אותי. אני מבינה את המצב ואת הפחד של האנשים, אבל אני חושבת שחסרה להם הבנה על המגיפה. לפי השגרירות חיים בישראל 20 אלף סינים, אל תפחדו מהם ואל תפריעו להם לחיות את חייהם".