בני הזוג פליקס ומרינה גליקמן עובדים יחד במפעל טבע באשדוד, שם הכירו לפני שהתחתנו והקימו את משפחתם. כעת כמו חבריהם לעבודה, הם עלולים למצוא עצמם מפוטרים. "אם היו אומרים לנו לפני חצי שנה דבר כזה לא היינו מאמינים. אנחנו עובדים פה שנים ולא מכירים אף עבודה אחרת, נמצאים כאן יותר מאשר בבית שלנו ומרגישים שזה בית שני", סיפרו השניים ל"חדשות הבוקר".

פליקס מוסיף כי למפעל, המייצר ציוד רפואי גם בזמן מלחמה, חשיבות אסטרטגית למדינה. "עבדנו פה גם כשנשמעו אזעקות ונפלו טילים. עכשיו אף אחד מההנהלה לא נותן לנו תשובות, אמרו לנו רק שהוציאו את המפעל למכירה, זה הכל. המסר שלנו הוא: אל תסגרו לנו את המפעל, תנו לנו להמשיך לעבוד".

"בטבע היה דירקטוריון של אפסים שלא מבינים בתחום", תקף בשידור הפרשן הכלכלי, ד"ר אלכס קומן. בניסיון להסביר איך הגיעה החברה הוותיקה למצב הוא הוסיף: "הדירקטורים קיבלו תשלום עצום והצביעו אוטומטית פה אחד על החלטה שהרסה את החברה תוך חודשיים. הסכומים שהתגלגלו לבכירים שם הזויים, לאנשים לא הייתה בושה".

נעמי אשחר, בתו של מייסד "טבע", ד"ר גינטר פרידלנדר, הגיעה גם היא לאולפן וסיפרה על תחושותיה נוכח המצב: "טבע הוקמה כחלום ציוני שמתמוגג, זה עצוב, עגום וכואב. תרבות הניהול של טבע אז והיום שונה בתכלית, חזון החברה היה להיות קודם כל ישראלית, אבל כבר שנים היא לא חברה ישראלית. היה צריך לדאוג לעובד המקומי, קודם כל".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12