חדשות דרמטיות הלילה (חמישי) ממשרד הבריאות: שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו אובחנו כחולי קורונה והועברו לבידוד בהתאם להנחיות. מתוקף תפקידו, ליצמן בן ה-71 פגש בשבועיים האחרונים רבים מצמרת המדינה, בין השאר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש המוסד יוסי כהן. משרד הבריאות פתח בחקירה אפידמיולוגית וייתכן כי בכירים רבים יצטרכו להיכנס לבידוד.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, עידכן על מצבו הרפואי של ליצמן: "מצבו בסך הכל קל כרגע. הוא לא אסימפטומטי, יש קצת סימנים, אבל לא יותר מזה. אני מוסר לו ולרעייתו החלמה ורפואה שלמה. אנחנו עושים עכשיו חקירה כדי לזהות את המקומות שבהם היה ומי היה איתו בחשיפה שנחשבת ממושכת, למעלה מרבע שעה".

לדברי גרוטו, הוא עצמו לא ייכנס לבידוד משום שהתנהל מול ליצמן באמצעים טכנולוגיים: "הפעם האחרונה שישבתי עם ליצמן בצורה הדוקה הייתה לפני שלושה שבועות. בשבועיים האחרונים אנחנו מתנהלים רק בזום ובאמצעות פלטפורמות אחרות של שיחות וידאו. ככה נעשתה 90% מהעבודה. נאלץ להתרגל לזה עוד יותר, וזה כמובן מוסיף על המורכבות כי לפעמים אין יותר טוב מפגישה אישית כדי לסגור דברים".

העובדה שהוא חלה מטרידה מאוד, הוא נפגש עם כל ראשי המדינה. ייתכן שנדבק מאחד מהם?
"זה נכון, אבל יכול להיות שהוא נדבק בקהילה בכלל. במגזר החרדי יש שיעור גבוה של תחלואה, אז סביר שזה קרה שם".

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, התייחס לאפשרות שבכירים בממשלה נחשפו לליצמן ואולי אף נדבקו: "בשבוע וחצי האחרונים קיימנו את ישיבות הממשלה או בשיחות ועידה טלפוניות או בוידאו קונפרנס", סיפר השר כהן, "אני מתאר לעצמי שאולי הצוות הקרוב אליו נפגש איתו. בשבוע האחרון היו לנו לא מעט ישיבות ממשלה דרך הטלפון, ככה שאני לא חושב שהוא נפגש עם מישהו מבין חברי הממשלה".

"ההידבקות של השר ליצמן מוכיחה שכל אחד יכול להידבק בקורונה", המשיך כהן, "צריך להקפיד על הכללים ולשמור על ההנחיות, במיוחד עכשיו כשאנחנו נמצאים לפני הפסח והמימונה. החמרנו משמעותית את ההנחיות מכיוון שאנחנו יודעים שבחג הפסח אנשים מבלים ועורכים אירועים משפחתיים. אנחנו נמצאים במצב של השתלטות מבחינת קצב ההידבקות, אם נשמור על זה יש סיכוי שאחרי חול המועד נוכל להתחיל לשחרר".