בסוף השבוע פרסם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, פוסט שבו טען כי ראש הממשלה המנוח יצחק רבין "רצח ניצולי שואה באלטלנה". בעקבות הפוסט, מפלגת העבודה-גשר ארגנה מחאה אמש (שבת) בכיכר רבין, שבסיומה יצאה הודעה מטעם המפלגה בשמו של היו"ר עמיר פרץ בו נעשתה השוואה בין יאיר נתניהו לבין יגאל עמיר ונטען שהוא מסוכן ממנו. "אני קובע פה: יאיר נתניהו מסוכן מיגאל עמיר", נכתב בהודעה, "יגאל עמיר כבר לא ירצח אף אחד, אבל הרבה יגאל עמירים קוראים את הציוצים ומבינים מה עליהם לעשות". מאוחר יותר התברר כי הדברים נשלחו לכלי התקשורת מטעם דוברות המפלגה, אך לא נאמרו בסופו של דבר על ידי פרץ במקום.

אורלי לוי אבקסיס, מספר שתיים ברשימת העבודה-גשר, גינתה ב"חדשות הבוקר" את ההודעה של מפלגתה: "אני חושבת שיש בה טעם רע ועדיף היה שלא תצא לעולם", אמרה לוי אבקסיס, "ההסתה יוצרת רוחות רעות ומעודדת כל מיני טיפוסים מפוקפקים לצאת, אבל בין זה לבין להשוות לרוצח ראש ממשלה במדינת ישראל יש קצת פערים. שמעתי את עמיר אומר בקולו שיאיר נתניהו מסוכן לדמוקרטיה, ועל זה אני מסכימה איתו במאת האחוזים".

מה חשבת על דבריו של יאיר נתניהו?
"זה עשה לי דז'ה וו. אני זוכרת את אותו הלילה במרפסת בכיכר ציון, כשמנהיגי תנועת הליכוד, ביניהם גם אבי, ראו את אותו ארון קבורה ואת אותה הסתה בלתי נתפסת. רק לאחד היה מספיק אומץ לומר 'הינכם הקהל מוסת, חלקי לא יהיה עמכם'. אבי קם והלך ובדרך החוצה מההפגנה היה ניסיון פיזי לפגוע בו. הוא אמר את מה שהיה על ליבו, מה שהיה מתבקש לומר. היום אנחנו עדים לדבר נורא דומה, אני לא שומעת את ראשי הליכוד מתנערים".

נתניהו גינה ואמר שהוא מתנער מהדברים.
"זה לא מספיק. אני רואה את שתיקת השרים, או שתיקת הכבשים שעומדים ונזהרים שלא לומר משהו כי אולי זה חלק מהקמפיין, אולי לא כדאי להסתבך. את הנושא הזה צריך להוריד מסדר היום באופן ברור, אין פה מקום לא לגמגום ולא לשתיקה. כל מי שרואה את עצמו מנהיג בהווה או בעתיד צריך לצאת כנגד הדבר הזה".

הסקרים מנבאים לכם מספר מנדטים מאכזב. התחלתם באמירות על 12-13 מנדטים, כרגע בסקרים אתם בין ארבעה לחמישה.
"לבוא ולומר ארבעה-חמישה מנדטים זה פשוט להטעות את הציבור, אנחנו מדברים על שבעה מנדטים. אנחנו רואים מפלגות אחרות שיורדות מ-12 מנדטים לארבעה ושם לא אומרים 'התרסקות', אז בוא נכניס את הדברים לפרופורציות. אני חושבת שיש אחוז גדול של מתלבטים שאנחנו באמת אופציה גדולה בעבורם. אני מאמינה שאנחנו יכולים להגיע לעשרה מנדטים, אנחנו צריכים לעשות מאמץ גדול מאוד".

למה אין סחף לכיוונכם כמו שציפיתם?
"הציבור היום מבולבל. יש מצד אחד את הנאמנים, המעריצים של ביבי, שאומרים 'בכל מצב', הם מאוד אמוציונליים. מצד שני יש את אלו שעתידים להחליף, אבל אני באה ואומרת דבר נורא פשוט, ביום שתקום הממשלה הבאה צריכים להבין מה האופי שלה. מעבר לכן ביבי, לא ביבי, הנושא של החיים עצמם, מעמד הביניים. המדיניות הקפיטליסטית מושרשת פה יותר מדי שנים ויאיר לפיד רק ימשיך את אותה המדיניות, לכן כל כך צריך בממשלה עם כחול לבן את העבודה-גשר שתשמור על האזרחים".

הציפייה הייתה שאת תביאי את מצביעי הימין.
"אני כופרת בדבר הזה. לבוא ולומר שאני אביא מצביעים מהימין או למדוד את זה על ידי כך, זה להקטין אותי. המצביעים של גשר חצו מגזרים, יש לי אהדה גם במרכז, גם בימין וגם בשמאל".

אם נתניהו יציע לך את תפקיד שרת האוצר, תיכנסי לממשלה?
"לא. אני לא פוסלת מועמד אחר מהליכוד וגם לא את הליכוד, אבל כאשר בראש הליכוד נמצא מי שעומדים נגדו תיקים מאוד משמעותיים, היה והוא יואשם או ייצא אשם בשימוע נלך עוד פעם לבחירות. הוא הרי יצטרך להתמודד על חפותו בבית המשפט. היה והוא ימצא חף מפשע, צח כשלג ותפרו לו תיק, הוא יוכל לחזור לעמדת המוביל, אבל אנחנו לא יכולים להמר על העתיד של המדינה ועל אותם מיליארדים שמערכת בחירות עולה. את המיליארדים האלו אני רוצה להפנות לאוכלוסיות שזקוקות להם".

את מאמינה לאג'נדה החדשה של אביגדור ליברמן?
"אנחנו ראינו את איווט ליברמן משנה לפעמים את דעותיו ואמירותיו למען צורך אלקטורלי. פוליטיקאים הרבה פעמים בודקים עם האצבע מה הרוח, יש המון סוקרים ואסטרטגים שבאים לפוליטיקאים ואומרים להם, 'היום תשנו את עורכם, תדברו אחרת'. אנשים בשמאל, למשל במחנה הדמוקרטי שהאשימו אותי שהייתי חברה בישראל ביתנו, שאני הימנית המסוכנת, הפכו עכשיו את איווט למושיע של השמאל. יש פה איזושהי אנומליה שקשה לי להסביר אותה".