אלון הדלנד, בעל עסק לשירותי תיקון למוצרי חשמל, קיבל ביום שישי בלילה הודעת וואטסאפ מלקוחה שלו, תושבת גני תקווה. "סליחה על השעה, רק בבקשה בפעם הבאה כשאתה שולח טכנאי תעדכן אותי", ביקשה הלקוחה. הדלנד ניסה להבין האם הטכנאי ששלח התרשל בעבודתו וזכה לתשובה המדהימה הבאה: "הוא היה בסדר, הילדים לא הרגישו בנוח. סליחה שאני אומרת, לא יכולה לומר 'שחור'". הלקוחה ביקשה שבפעם הבאה יישלח "מישהו משלנו".

הדלנד לא היה מוכן לשתוק על ההערה הגזענית ונזף בלקוחה. "אני בהלם מוחלט, תתביישי לך. הטכנאים שלי לא נמדדים לפי צבע עורם. שירות ממני לא תקבלי יותר", כתב לה בתגובה. ב"חדשות הבוקר" סיפר הדלנד כי הטכנאי זכה ליחס לא נעים וחשדני מצד הלקוחה: "תוך כדי העבודה הוא שם לב למבטים מסתכלים והרגיש לא בנוח, כאילו הוא פורץ שנכנס לה הביתה. כשיצא משם הוא הרים אלי טלפון וסיפר לי את הסיפור. הוא לקח את זה קשה".

הלקוחה שכעסה כי קיבלה טכנאי ממוצא אתיופי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
אלון הדלנד. לא היה מוכן לשתוק | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

לדברי הדלנד, זאת לא הפעם הראשונה שהוא נתקל במקרה כזה או דומה: "זה לא דבר חדש, זה קורה הרבה ולא רק לעדה האתיופית. לפני שנה וחצי שלחתי טכנאי ממוצא מזרחי ולקוחה אמרה לי בטלפון, 'למה אתה שולח אלי טכנאי מזרחי? למה לא הבאת לי אשכנזי?'. צריך לטפל בנושא הגזענות בארץ".

איך הלקוחה הגיבה למילים החריפות שלך?
"אחרי שהעלתי את ההתכתבות לפייסבוק היא יצרה קשר עם הטכנאי והתנצלה, לא פעם ולא פעמיים. היא הסבירה שזה לא היה בכוונה. לא יודע מה היא חשבה ברגע שהטכנאי נכנס אליה הביתה או בזמן שהיא כתבה לי. בהתחלה לא ידעתי איך להגיב, זה לא משהו שאתה קם בבוקר ומתמודד איתו. בחרתי לענות כי זה היה גס מדי, לא יכולתי שלא להתייחס לדברים האלה. אני חושב שכל אחד צריך לעשות את זה ולהגיב ככה".