בתום ישיבת ממשלה סוערת, אושר אתמול (ראשון) חוק המצלמות פה אחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להכניס את חוק המצלמות לספר החוקים בהליך מזורז בימים הקרובים, זאת בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהביע את התנגדותו לחוק והמכתב החריף ששיגר היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון שתקף את מהלך החקיקה של הליכוד.

חוק המצלמות יאפשר לפעילי המפלגות השונים לצלם ביום הבחירות את המצביעים הנכנסים לבחור, למעט מאחורי הפרגוד. מליאת הכנסת צפויה להתכנס היום בצהריים לדיון בחוק בקריאה ראשונה. השר לביטחון פנים וחבר הקבינט גלעד ארדן התייחס ב"חדשות הבוקר" לטענת המפלגות השונות כי חוק המצלמות נועד כדי להמריץ את מצביעי הליכוד לקלפיות או כדי להכין את הקרקע לטענות הליכוד לזיופים ביום שאחרי הבחירות.

"זה ממש לא ספין", טען ארדן, "ביום הבחירות הקודם קיבלתי תלונות וטענות רבות על זיופים בהיקף נרחב בקלפיות במגזר הערבי. כיוון שלא היו אמצעי תיעוד, הליכוד נאלץ להגיש הרבה מאוד תלונות בלי ראיות מצולמות שאולי היו מביאות לכך שתוצאות הבחירות האחרונות היו משתנות ואולי היום בכלל לא היינו במערכת בחירות נוספת, כי לגוש הימין היו 61 מנדטים".

לדברי ארדן, הליכוד פועל לקידום חוק המצלמות עוד מסיום הבחירות הקודמות: "ב-9 באפריל השופט מלצר העלה את סוגית המצלמות, שהוא לא בטוח אם הוא כן מאפשר או לא מאפשר. מאז המערכת המשפטית במדינת ישראל גוררת רגליים. באמצע אוגוסט הוגשה העמדה של היועץ המשפטי לממשלה למשרד המשפטים, בסוף אוגוסט השופט מלצר פסק את פסיקתו הסופית ואמר שצריך להסדיר את זה בחקיקה, אז הנה, הליכוד וראש הממשלה מביאים חקיקה".

בכחול לבן אומרים שבמקום לומר "הערבים נוהרים לקלפיות", אתם אומרים, "הערבים יזייפו את הבחירות".
"אני מבין למה גנץ ולפיד מתנגדים לזה, הם בונים על הקולות של המגזר הערבי שבסוף ימליצו עליהם. אבל למה הגורמים המשפטיים כל כך התגייסו נגד זה? אין לי מושג, לא מצליח להבין את זה. המצלמה בוודאי זוכרת יותר טוב מהזיכרון, המשקיפים מטעם המפלגות שם בדיוק כדי לשמור על טוהר הבחירות בקלפי. זכותם גם לתעד כדי שתהיה להם אחר כך ראיה".

איילת שקד אמרה שזה חלק מהקמפיין שלכם כדי להמריץ את בוחרי הליכוד לקלפיות.
"אזכיר לאיילת שקד ששותפה נפתלי בנט העלה פוסטים בהם תיאר בעצב את כל הזיופים שהוא בדק ואיך הוא לא הצליח להביא ראיות שאולי יוכיחו שהימין החדש בבחירות הקודמות היו אמורים בכלל לעבור את אחוז החסימה".

אם תגיע לשולחנך כבכיר בליכוד הצעה לרוטציה בין גנץ לנתניהו כשגנץ ראשון ונתניהו שני, תתמוך בדבר הזה?
"לא, כיוון שאני חושב שיש רוב בציבור בעם לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו".

ובתרחיש שיבואו אליכם, בכירי הליכוד, 80 חברי כנסת ויגידו: או מערכת בחירות שלישית או שתעמידו מישהו במקום נתניהו?
"מנסים לשנות פה את כללי הדמוקרטיה ואת כללי המשחק המקובלים. מפלגה בוחרת את יושב הראש שלה, בנימין נתניהו הוא יושב ראש הליכוד הנבחר. העם בחר והראה שהוא רוצה את בנימין נתניהו כראש הממשלה. חלק מכחול לבן או מפלגת העבודה יצטרכו לקבל את דין הבוחר וללכת עם הרוב בעם, שזה רוב לליכוד, לעמדות שלו ולבנימין נתניהו ולהצטרף לממשלה".