ניקול דה-פז בת ה-16 רכשה צבע לצביעת שיער ביתית של חברה מוכרת ולא תיארה לעצמה כי צביעת השיער תסתיים בתגובה אלרגית חריפה, עד כדי סכנת חיים ממשית, ובשישה ימי אשפוז בבית החולים. הסיפור פורסם לראשונה על ידי אביבית מיסניקוב ב-N12.

"ברגע שהצבע היה על השיער התחלתי להרגיש מאוד לא בנוח, היו עקצוצים ואדמומיות", תיארה דה-פז ב"חדשות הבוקר", "החלטתי להוריד את הצבע והכל היה רגיל, לא היה שום דבר מוזר, רק כאב על הקרקפת. למחרת, כשהתעוררתי, הרגשתי נפיחות רבה במצח והקרקפת גירדה לי מאוד".

דה-פז הביטה במראה ונדהמה. "המצח שלי היה נפוח, אדום כולו. היו לי סימנים מוזרים על הפנים באיזור המצח וליד העיניים", תיארה, "זה מאוד שרף, כאב וגירד. מצאתי בקרקפת נקודות אדומות ודי נבהלתי, אבל החלטתי לחכות ולראות מה יהיה".

ככל שהשעות נקפו, המצב רק הלך והידרדר: "בבוקר שלמחרת המצב היה אפילו יותר גרוע. לא יכולתי להזיז את הגבות, הכל היה נפוח ברמה מוגזמת. זה מאוד גירד, היה לי קושי לישון ועין ימין הייתה נפוחה".

ניקול דה-פז (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
"המצח היה נפוח, אדום כולו. היו לי סימנים מוזרים על הפנים". ניקול דה-פז | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

בשלב זה את מפנה את עצמך לבית החולים. מה אמרו הרופאים כשראו אותך?
"הם היו מאוד מופתעים, לא ראו דבר כזה בחיים שלהם. הם הסתכלו עליי בבהלה, לא ידעו מה לעשות באותם רגעים. אחר כך הם נתנו לי מלא תרופות וסטרואידים בווריד כדי לנסות ולהרגיע את זה, אבל זה רק החמיר. העיניים נסגרו אפילו יותר, זה נהיה רק יותר גרוע".

פחדת שלא תחזרי לראות.
"לגמרי. בימים האלה פחדתי על חיי. לא ראיתי שום דבר. פחדתי מאוד לאבד את הראייה, וגם לאבד את השיער. הכל היה מוגלה, בעיניים ובראש, זה היה מזעזע".

רק אחרי שישה ימי אשפוז חל שיפור במצבה של ניקול, שלדברי הרופאים סובלת ככל הנראה מאלרגיה לאחד החומרים בצבע שרכשה: "הסבירו לי שאני אלרגית לחומר בשם PPD (פאראפינילן דיאמין), אבל באריזה של המוצר היה כתוב שאין את החומר הזה. זה מאוד מבהיל, לגמרי סיכנתי פה את החיים שלי".

סבלה מתגובה אלרגית בגלל תכשיר לצביעת שיער (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"פחדתי על חיי". ניקול דה פז | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

תגובת משרד הבריאות: "המוצר קיבל רישיון תמרוקים ממשרד הבריאות בתאריך 27.7.2014. בתנאי הרישיון נכתב כי יש לציין על גבי המוצר כי יש לבצע מבחן רגישות לפני כל שימוש, וכי הרכיב מכיל רכיבים העלולים לגרום רגישות. המוצר אושר לשימוש מקצועי בלבד וכך גם רשום על גבי האריזה. הרישיון של המוצר פג תוקף בתאריך 31.7.2019. משרד הבריאות אינו מכיר את פרטי המקרה והוא יפעל באמצעים הנתונים לו לצורך בירור התלונה. משרד הבריאות מודיע כי יש לבדוק היטב כי התמרוקים בהם נעשה שימוש הינם תמרוקים מאושרים בלבד שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק ובטיחותם לא ידועה".

תגובת היצרן: "המוצר משווק בישראל ב-12 השנים האחרונות ולא נתקלנו בשום בעיה עד כה. ליצרן רישיון משרד הבריאות מאז שיווקו בארץ ובגלל הקורונה לא חודש ובימים אלו מחדשים את הרישיון".