יממה לבחירות וראשי המפלגות במאמצים אחרונים כדי לשכנע את הבוחרים להצביע עבורם בקלפי. לפי הסקרים שפורסמו בסוף השבוע, שני הגושים נמצאים בתיקו וכעת מתנהל הקרב על המנדט ה-61 שיאפשר הקמת ממשלה.

שר המודיעין אלי כהן, יו"ר מטה הבחירות של הליכוד, טען כי הבחירות צמודות מאוד. "אנחנו נמצאים במצב של שוויון לפי הסקרים בערוצים המובילים. כל קול הוא קובע", תיאר כהן בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "אנחנו רואים שבערים הליכודיות אחוז ההצבעה נמוך משמעותית מאשר בערים שבהן מעוזי השמאל. המטרה שלנו שאנשים לא יהיו שאננים וייצאו להצביע".

השר כהן הבהיר כי בשום מקרה הליכוד לא תסתמך על מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס כדי להשלים ל-61. "אני מוכן להתחייב בצורה ברורה - מנסור עבאס לא יהיה איתנו, לא בפנים ולא בחוץ. לא נישען עליו. לעומת זאת, לבנט אין שום אפשרות להקים קואליציה בלי לפיד, מרב מיכאלי ומרצ. אותו דבר לגבי גדעון סער".

בראיונותיו האחרונים לתקשורת רמז ראש הממשלה נתניהו כי אחרי הבחירות יערקו לממשלה בראשותו חברי כנסת ממפלגות יריבות. שרת התיירות אורית פרקש הכהן אישרה הבוקר כי גורמים שונים פנו אליה וגיששו אפשרות לעריקות.

בנימין נתניהו בראיון לניב רסקין (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

"דיברו איתי בשלבים כאלה ואחרים. לא רק בגלגול הזה, גם בגלגולים אחרים", סיפרה פרקש הכהן, "אבל אני נאמנה. אנחנו קבוצה כל כך מגובשת בכחול לבן, עברנו כל כך הרבה. אין שום עריקים אצלנו, זה ספינים. קשקוש מקושקש. כחול לבן מאוחדת".

השר כהן לא הכחיש את הדברים: "יכול להיות שהיו שיחות כאלה ואחרות, אבל כרגע זה לא רלוונטי. אנחנו לא רוצים לבנות על עריקים. בימים האחרונים אנחנו עסוקים בלחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה על מנת שנוכל להקים ממשלת ימין יציבה. ראש הממשלה רוצה את זה הכי מכולם ובעת הזאת אנחנו צריכים מישהו מנוסה שימשיך לטפל בנושא החיסונים וגם יזניק את הכלכלה".

לפי הפרסומים, שמרתם עשרות מיליוני שקלים לקמפיין של ה-24 שעות האחרונות. מה אתם מתכננים?
"אין עשרות מיליוני שקלים, הנתון הזה לא נכון. אנחנו קצרים מאוד בתקציב הפעם. יחד עם זאת, יש לנו 15,000 איש שפזורים בכל רחבי הארץ, בעיקר בערים הליכודיות. אנשי ימין הולכים פחות להצביע. קחו ותשוו את רמת השרון מול בת ים או רעננה לעומת דימונה. אנחנו אומרים לאנשים שלנו, צאו להצביע".

פרקש הכהן, בכמה מנדטים יגמר הסיפור שלכם?
"יש לנו תחושה מצויינת. יותר ויותר אנשים ניגשים אלינו ואומרים, 'אנחנו מצביעים כחול לבן'. מרגישים את זה בשטח. יש התעוררות מאוד גדולה ביחס אלינו. יש הבנה גדולה לגבי מה שעשינו בממשלה. אנשים מתחילים להבין מה הנחה אותנו להיכנס לממשלת אחדות עם הסדר של רוטציה. מאמינים שפעלנו מהמניעים הנכונים".

בשום מצב ובשום קונסטלציה לא תשבו תחת נתניהו שוב?
"לא. אנחנו מחזיקים עכשיו חצי ממשלה. אין לנו סיבה, בשביל למנוע בחירות, לקחת שר וחצי. זה גם לא הנקודה, העניין הוא אידאולוגי. אנחנו חלק ממחנה השינוי. העם הזה צריך שינוי ומנהיגות אחרת. יהיה עצוב אם ניגרר למערכת בחירות חמישית, אבל באותה המידה יהיה מפחיד מאוד לראות ממשלה כל כך קיצונית שנשענת על בן גביר".