בשבועות האחרונים, עם העלייה המדאיגה בתחלואת הקורונה בארץ, מתברר כי יעילות חיסון הקורונה הולכת ופוחתת ככל שחולף הזמן ממועד החיסון. בין הנדבקים בתקופה האחרונה גם מחוסנים שלרוב סובלים מסימפטומים קלים בלבד - אלא שיש גם כאלה שמתמודדים עם מחלה קשה הרבה יותר ולעיתים אף לא שורדים את המחלה.

מגי אביב איבדה בתוך ימים ספורים את שני הוריה אחרי שחלו בקורונה קשה, על אף שהיו מחוסנים. "אבא נפטר ביום חמישי האחרון, אמא נפטרה שלשום. הם נפטרו בהפרש של ארבעה ימים ושניהם היו מחוסנים לקורונה מההתחלה", תיארה מגי בשיחה עם יואב לימור ב"חדשות הבוקר".

"יותר משבועיים שאבא לא הרגיש טוב. הוא שוחח עם הרופאה שלו באונליין, כפי שקופות החולים נוהגות לעשות מאז תקופת הקורונה - ונאמר שיש לו כנראה איזושהי דלקת בגרון", סיפרה מגי, "הוא קיבל אנטיביוטיקה שלא עזרה. דיברנו עם עוד רופא בטלפון שהחליף לו את סוג האנטיביוטיקה".

"כשהבן שלי הגיע וראה את אבא, הוא אמר שזה ממש לא נראה טוב ושעדיף לקחת אותו לרפואה דחופה", המשיכה, "בקופת החולים אמרו שזאת דלקת ריאות ושנלך מיד למיון. אחרי שעות במיון הוא אושפז בפנימית ד' עם דלקת ריאות. אחרי שעתיים-שלוש הוציאו אותנו מהחדר והודיעו לנו שזה קורונה. העבירו את אבא למחלקת קורונה וכמו נחיתת בנג'י אבא הדרדר מיום ליום, עד שהריאות קרסו לגמרי והוא נפטר אחרי ארבעה ימים. לא היו לו מחלות רקע".

איבדה את שני הוריה לקורונה בתוך ימים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מגי אביב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מתי גיליתם שגם אמא חולה?
"כל המשפחה עשתה בדיקת קורונה, כולל אמא שלי שהייתה סיעודית. ביום שלמחרת קיבלתי תשובה שאמא חיובית. הזמנתי אמבולנס ואישפזתי אותה. אמא הייתה מאוזנת מספר ימים ביחד עם אבא, אלא שיומיים אחרי שאבא נפטר אמא הפסיקה לתקשר, לא אכלה, לא פתחה את העיניים ומילמלה. תוך מספר שעות נפטרה".

את יודעת ממי הם נדבקו בנגיף?
"לא. גם אחרי חקירה אפידמיולוגית לא הצלחנו להבין מאיפה זה הגיע. אחי האמצעי נדבק, אבל סבירות נמוכה מאוד שהוא נדבק מאבא כי הוא לא ראה אותו באותם שבועיים. אחי חלה מאוד בקורונה בזמן שאמא ואבא היו בבית חולים, היו לו כל הסימפטומים והוא היה במצב מאוד קשה, אבל תודה לאל הוא מחלים היום. גם אחותי ששהתה אצלו נדבקה, אבל אין לה שום סימפטומים. אני יצאתי שלילית".

אתם כועסים על קופת החולים שלא עלו על זה קודם.
"בהחלט, היה פה מחדל. אבא היה כל הזמן בקשר עם הרופאה וקופת חולים כללית, הם היו יכולים לשלוח אליו רופא הביתה או לעשות לו בדיקת קורונה. לא עשו לו בדיקה, על אף שהיו לו כל הסימפטומים שרק אפשר. הוא היה עם קוצר נשימה, בקושי נשם, השתעל מאוד. בשיקוף ריאות מצאו דלקת ריאות ואף אחד לא חשב לעשות לו בדיקת קורונה גם אז. עברו 20 שעות עד שמצאו לנכון לבדוק אותו".