ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הבוקר נאום לאומה, בעקבות המחאות הלילה. אמש, אחרי שנודע כי נתניהו החליט לפטר את שר הביטחון יואב גלנט שקרא לעצירת החקיקה, רבבות יצאו לרחובות במחאה. בלילה הודיעו שרים מהליכוד כי יתמכו בראש הממשלה אם יחליט לעצור את החקיקה, מהלך שגם ראשי המפלגות החרדיות צפויים לתמוך בו.

גם אם החקיקה תיעצר לצורך הידברות, נדמה שבאופוזיציה לא מתכוונים למהר לשולחן המשא ומתן. אורנה ברביבאי מסיעת יש עתיד הבהירה הבוקר: "כל הדרך אמרנו: בואו ניכנס לחדר ונדבר על מתווה הנשיא כבסיס. אם רצית לדבר, היית צריך לדבר עד עכשיו. הבוקר אני אומרת: אין לבנימין נתניהו לגיטימיות להוביל את מדינת ישראל. הוא נכשל כישלון שיכול היה לעלות לנו, ועדיין יש סכנות אמיתיות".

"אני לא סומכת על נתניהו, הוא האיש המסוכן בישראל. הוא לוקח אותנו לתהומות שלא היינו בהם מעולם, ולא בהצדקה, חוץ מהצורך האישי שלו. אף אחד לא מבין את התכלית לפגוע בישראל כל כך. נולדתי בארץ, רוב חיי שירתי בצבא. אין לו לגיטימיות להוביל שום דבר היום. הוא הוכיח שהוא בא להרוס ולפרק. אין לי אמון בו או בשר המשפטים שלו. מוטב שראש הממשלה יקום הבוקר, יכבד את עצמו ואת ההיסטוריה ויגיד שסיים את תפקידו כראש ממשלת ישראל, הוא ושר המשפטים שלו שמובילים במו ידיהם לכאוס בחברה הישראלית".

גם אם נתניהו יעצור את החקיקה, לא תשבו ותדברו איתו?
"עשינו כל מאמץ להידברות, הושטנו יד. שום דבר לא עשו בכיוון. הייתה התנשאות, אמרו: 'אין לנו עניין לדבר איתכם, אנחנו לא סופרים אתכם ואת הציבור בישראל'. עמדנו וצעקנו: תעצור ונדבר, אבל אחרי מה שנתניהו יצר אתמול, פיטורים חד-צדדים של שר ביטחון שאומר: 'אני רואה במו עיניי את הסכנות, תקשיבו לי', כשמפטרים אותו בצורה כל כך בוטה, זה כבר דיקטטורה מלא מלא".

יכול להיות שגנץ יישב בחדר ואתם לא?
"אני מוכנה לדבר עם כל אחד. אנחנו מדברים עם האויבים שלנו, בוודאי שאני מוכנה לדבר עם הליכוד. אבל, במציאות הזו אין לי אמון בנתניהו. מעולם לא פחדתי מאף אחד, האיש הזה מפחיד אותי. הוא לוקח את המדינה כל כך רחוק, לתהום. אני לא מוכנה היום לשבת מולו ולהגיד: לא קרה כלום. קרה. הוא פיטר שר ביטחון בממשלת ישראל, יצר כאוס באופן מכוון. הוא דואג אך ורק לעצמו ולמשפחתו. בעת הזאת מדינת ישראל צריכה להגיד שבדמוקרטיה, ראש ממשלה לא יכול לסכן ככה את המדינה. אנשים מספרים לי שהם לא ישנים בלילה. למה מגיע לאזרח מהשורה לא לישון בלילה? יש לי חוסר אמון מוחלט בנתניהו ובמה שהוא מייצג".

איך התחושות שלך הבוקר אחרי הלילה הדרמטי הזה?
"הייתי במחלף השלום בתל אביב כמעט עד שתיים בלילה. ראיתי את הציבור מבין את משמעות הדמוקרטיה, החופש, השוויון, הרבה יותר מהפוליטיקאים. זה לא סיפור של חצי עם, אלא עם שלם. ביטחון זה לא נושא לחצי עם. החברה הזאת צריכה מנהיגות אחרת, מנהיגות שרואה את כולם וקוראת לכולם לקחת חלק גם בחובות וגם בזכויות. מספיק עם השיח הזה. העם רוצה ממשלה שתעבוד עבורו, שלא תסכן את חייו. לפטר את גלנט, שר ביטחון שרואה בעיניו איומים פנימיים וחיצוניים וקורא לראש הממשלה לעצור שנייה? מה זה?".