יונתן פדידה בן ה-29, דרס למוות את רוכבי האופניים יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בכביש 5511, סמוך לצומת הדרים. אתמול (שלישי) התפרסם תיעוד שפדידה העלה לרשתות החברתיות לפני כשנתיים, כשהוא נוהג במהירות גבוהה ומסוכנת מאוד.

המשטרה חושדת כי פדידה נהג בבוקר התאונה תחת השפעת סם מסוכן ובמהירות מופרזת. אביו, אלברט פדידה, טען ב"חדשות הבוקר" שבנו לא נוהג להשתמש בסמים: "אני מכיר את הבן שלי, אף פעם לא ראיתי אותו משתמש בסמים. הוא איש עבודה, עובד 12-15 שעות ביום, למה הוא צריך להשתמש בסמים? המשטרה לא קבעה שהוא היה על סמים, אלא חושדת בזה. אם זה נכון, זאת תהיה אכזבה גדולה מאוד, אסון עוד יותר גדול".

פדידה תיאר את שיחת הטלפון שקיבל מבנו, שניות אחרי שאירעה התאונה: "הוא התקשר אלי מיד אחרי שהתקשר למד"א ולמשטרה, הודיע לי שעשה תאונה, איבד שליטה על הרכב ולא הצליח לבלום. אמר שפגע בשני רוכבי אופניים ושהוא חושב שהם נפגעו קשה. בזמן שדיברתי איתו שמעתי את מד"א, הוא אמר לי שמנסים להחיות אותם ואחרי שתי דקות הודיע שהם נפטרו. הוא היה בהלם מוחלט, בהיסטריה, גמגם ובקושי דיבר".

מה עובר עליך מאז אותה שיחת טלפון?
"התהפכו לנו החיים. חלומות נגדעו, אנשים בעלי משפחה הלכו, החיים שלהם נגדעו. זה מצב מאוד קשה, קשה מנשוא. ראיתי את הבן שלי יוצא לעבודה בבוקר רגיל ורענן, הכל היה בסדר גמור עד האסון הזה".

מה יש לך להגיד לבני המשפחה של תומר ויניב זכרונם לברכה?
"אין לי מילים, קשה לי מאוד. אני מתבייש, האסון כל כך גדול. ראיתי את המשפחות האלה, הילדים, הנשים, הסבים והסבתות, אני משתתף בצערם ומקווה שזו הפעם האחרונה שקורה משהו בכביש הזה. בבוקר ראיתי שעדיין מסתובבים על הכביש הזה רוכבים, כאילו לא קרה כלום. אני פשוט בהלם, מבקש מהם סליחה ומקווה שהם סולחים".

מה הוביל את הבן שלך לעלות על ההגה כשהוא תחת השפעת סמים ולנהוג במהירות כזו מופרזת?
"הוא ילד נורמטיבי, איש עבודה שעובד שישה ימים בשבוע. היה לו חלום להיות שף, לפתוח מסעדה. אני לא רואה מה יכול היה להביא אותו לדבר כזה, אני לא רואה למה הוא היה משתמש בסמים. אני רוצה לדעת מה קרה, אנחנו בחושך והמשטרה לא אומרת לנו שום דבר. זאת תעלומה, טרגדיה שאנחנו לא מבינים".