איש כבאות והצלה שגילה עירנות ותושייה, הציל נערה שהותקפה באכזריות ברחוב. יוסי ברק חזר לביתו באשדוד בשעת לילה מאוחרת, כשלפתע הבחין בעובד זר שרוע על המדרכה, מתערטל ומבצע מעשים מגונים בעצמו. יוסי עקב אחריו במשך דקות ארוכות תוך כדי שהוא מזעיק משטרה. כשאותו אדם תקף נערה, הכבאי הסתער עליו מבלי לחשוב פעמיים וריתק אותו לרצפה.

"במוצאי שבת, לקראת 23:30, חניתי מתחת לבית. זו חנייה שממש נדיר למצוא בשעה הזאת, וזאת הסיבה היחידה שראיתי את הבן אדם. הסתכלתי שמאלה, מעבר לכביש, וראיתי אותו שרוע על הרצפה, אולי דר רחוב. רציתי לסייע, חשבתי שאולי קרה משהו, עד שלפתע ראיתי אותו עושה תנועה מוזרה עם היד. מכנסיו היו שלופים כלפי מטה, הוא ביצע מעשים מגונים בעצמו. באותו רגע התקשרתי מיד למוקד 100".

"ענו לי במהירות והודעתי להם שיש אדם שמבצע את זממו. לאחר כמה שניות נערה עברה ליד, לא קלטה את הסיטואציה. כשהיא ראתה את זה פתאום, היא נבהלה וברחה משמה. עידכנתי את המשטרה שאני רוצה לעצור אותו, אך אמרו לי בפירוש לא לעשות שום דבר באותו הרגע ורק לשמור איתו על קשר עין".

בשלב הזה התחלת לעקוב אחריו?
"לאחר שתיים-שלוש דקות יצאתי מהמכונית כי ראיתי אנשים שמתקרבים אליו ורציתי להרחיק אותם מהסיטואציה הזאת. אנשים שראו אותו נדהמו וברחו משמה. כשהבחור ראה שראיתי אותו, הוא הרים את הבירה ואת הפיצה והלך משמה. עידכנתי את המשטרה שאני עוקב אחריו כדי שהעקבות שלו לא ייעלמו".

מתי אותו אדם נתקל בנערה?
"לאחר כ-100 מטרים הבחור הגיע לכיכר וראה נער שנוסע על קורקינט חשמלי. הוא ניסה להשליך עליו את הבירה ובמזל פספס אותו. הוא המשיך ללכת, עבר במעבר החצייה וראה מספר נערות מתקרבות אליו. לפתע הוא שינה את ההליכה שלו, מהליכה בגילופין להליכה חדורת מטרה, כאילו הולך לעשות משהו. בכל הזמן הזה המשטרה הייתה איתי על הקו. עידכנתי שהוא מתקרב לנערות ושככל הנראה הולך לקרות פה איזה אקט".

איך פעלת באותו הרגע?
"התקדמתי לשמה בריצה, הייתי במרחק 20 מטרים ממנו. ברגע שהוא הגיע לאחת הנערות האלה, הוא הלם בה בחוזקה במכת אגרוף. אתם לא מבינים איזו מכה היא קיבלה. הייתי המום מהסיטואציה. תוך כדי שרצתי אליו המחשבות נעלמו, שתי שניות אחרי המכה הזאת הדפתי אותו מאחורי הגב, הפלתי אותו לרצפה וריתקתי אותו".

מה המצב הנערה?
"מסכנה, היא בכתה המון, הייתה בהיסטריה. לא הבינה מאיפה האדם הזה הגיע אליה פתאום. כמה שניות אחרי הגיעה המשטרה. האירוע התחיל ונגמר באותו הרגע".