ביום ראשון ה-1 בנובמבר יחזרו תלמידי כיתות א'-ב' למוסדות החינוך וילמדו בקפסולות, כך אישרו שרי קבינט הקורונה כחלק מהשלב השני של היציאה מהסגר. עם זאת, התלמידים ייפגשו ויתערבבו זה עם זה בצהרונים וכן בהסעות.

עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, תקפה את המתווה שגובש והזהירה מפני עלייה מחודשת בתחלואה. "מה שהולך לקרות בין שמונה בבוקר לאחת בצהריים הבנו, אבל מה שיקרה מאחת ואילך, הערבוב בצהרונים ובהסעות של מספר קבוצות - זו פארסה, זה דילוג מהיר מאוד לעבר סגר שלישי. גם אם הילד נדבק ואין לו תסמינים הוא עדיין מדבק ומדביק את מוריו, הוריו ומשפחתו".

"חשוב מאוד שכל השותפים הטבעיים יהיו בתוך מרכז קבלת ההחלטות", המשיכה דוד, "אני מתכוונת בראש ובראשונה לאנשי השטח - למורים, לגננות למנהלים. כאשר הם לא חלק מקבלת ההחלטות, יוצאים מתווים שהשטח לפעמים לא יכול ליישם אותם בצורה הטובה ביותר, וחבל. יש לנו היסטוריה של מספר מתווים כאלה שמשרד החינוך הקים והוריד לשטח".

אתם מלינים על כך שהמשרד לא עירב אתכם בגיבוש המתווה?
"הצוותים בשטח לא יודעים הרבה מעבר למה שפורסם. לא שאלו אותנו, לא את המנהלים ולא את האנשים בשטח. הלילה שעבר על המנהלים היה לילה לבן, עתיר בחשיבה ובדאגות של איך עושים את זה. לא התייעצו איתנו והורידו שוב פעם מתווה. נקווה ליותר שיתוף פעולה כדי להוציא מתווים אחראיים וישימים בשטח".

איך הייתם פועלים אחרת?
"אם היו שואלים אותנו היינו ממליצים על משהו אחר לגמרי. הילדים בכיתות א'-ב' כמעט ולא היו בבית הספר. תלמידי א', האפרוחים הקטנים, כמעט ולא יודעים מה זה בית ספר. היינו ממליצים לעשות הפוך, שג'-ד' יגיעו לסירוגין מחצית השבוע וא'-ב' יגיעו לאורך כל השבוע כדי לתרגל ולצמצם את הפערים, ולו הרגשיים, של הכרת המוסד החינוכי".