הטרגדיה המזעזעת אמש שבה תושב רעננה אילן גדסי רצח את בנו אביתר בן השלוש ואחר כך התאבד על פסי הרכבת סמוך לבית יהושע, מעלה את השאלה האם ניתן היה למנוע את האסון. ב"חדשות הבוקר" שוחחו עם סגן ניצב רועי ולדמן, ראש ענף חקירות מחוז מרכז במשטרה, שסיפר על ההתנהלות המשטרתית במקרה החמור.

"גם ותיקי החוקרים אצלנו לא זוכרים אירוע כל כך קשה", ציין סנ"צ ולדמן. "לא מדובר באנשים מוכרים למשטרה, לא הייתה לנו דרך לצפות את המקרה הזה. האב דקר את אשתו, לקח את הילד ואמר שהוא לא חוזר. מאותו רגע ניסינו לאתר את האב ובנו, מכשירי הסלולר היו כבויים, סרקנו בבתים של משפחה, חברים, ניהלנו מרדף אבל לא הצלחנו להגיע אליו".

על בחירת המשטרה שלא להפיץ את תמונתו של אילן גדסי ולבקש מהציבור לסייע בחיפושים אחריו, אמר סנ"צ ולדמן כי השיקול היה להשאיר סיכוי למנוע את המקרה: "שקלנו את כל האופציות, ומנסיון של מקרים קודמים הגענו למסקנה שלא לפרסם את התמונה. בדיעבד, לא טעינו כשלא פרסמנו את תמונת האב, ניסינו לאתר אותו בצורה שקטה. אם היינו מפרסמים את התמונה זה היה דוחק אותו לקצה עוד קודם. באלפי מקרים המשטרה מצליחה לאתר את האנשים והציבור לא שומע על כך".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12