חודש ימים מאז האסון בנחל צפית בו נהרגו עשרה חניכי מכינת "בני ציון" ובזמן שהחקירה נמשכת יוצאים הורי ההרוגים למאבק. יעל כהן, שבתה רומי ז"ל נהרגה באסון, דיברה ב"חדשות הבוקר", קראה למיצוי הדין עם כל האחראים ואף לסגריתה של המכינה הקדם צבאית בתל אביב.

"ככל שאני חוקרת את זה יותר ויותר אני מגלה שלא היה פה משהו מקרי ומדובר בגאווה יתרה של כל המעורבים בפרשה", סיפרה יעל, שבחודש האחרון הגיעו לאוזניה עדויות רבות על התנהלותה של המכינה לאורך השנים. "זה חוסר אחריות שיטתי. חינוך למנהיגות צריך לחנך לאחריות ופה אין שום לקיחת אחריות".

שעות לפני האסון בנחל חוותה אחותה של רומי דרמה כשחולצה מסערה בחוף הים. "התקשרתי לרומי והיא אמרה לי שהם מסודרים. חשבתי שאני שולחת אותה למקום אחר לגמרי, לא דמיינתי שמדובר בגוף אוטונומי שעובד ללא שום פיקוח והמנהל לא צריך לתת דין וחשבון לאף אחד".

"זה לא המקרה היחיד", המשיכה יעל כהן למנות את העדויות שהגיעו אליה. "בעבר שלחו למשל שלוש בנות לפזורה הבדואית ללא שום השגחה כדי לחקור את הפזורה, היו עשרות מקרים מסכני חיים. העמדה לדין של המנהל והמדריך לא תספק אותי, המכינה עצמה חייבת להיסגר כדי לשדר למנהיגים הבאים שיש לקחת אחריות".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15. קשת, ערוץ 12