משבר הקורונה פגע אנושות בחברות התעופה ושיתק אותן כמעט לגמרי. הטיסות המסחריות לחוץ לארץ היו הראשונות להתבטל, ולפי ההערכות יהיו בין האחרונות לחזור לפעילות. אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר, העריך שגם אחרי פתיחת שדה התעופה בן גוריון, מספר היעדים שיאושרו לטיסה יהיה מוגבל ביותר.

"אנחנו מעריכים שבסוף חודש מאי או ראשית חודש יוני יחל פיילוט בשדה התעופה בן גוריון", סיפר סירקיס ב"חדשות הבוקר", "במסגרת הפיילוט יאפשרו לנוסעים לצאת באופן מבוקר לחופשות סדירות. לא מדובר על טיסות חילוץ או שובם של ישראלים מחוץ לארץ, אלא על יציאה של ישראלים לקפריסין או לרודוס. הפיילוט ייערך עד אמצע יוני ואם הוא יהיה מוצלח, בהדרגה ייפתחו את השמיים. הורגלנו בשנים האחרונות במסגרת השמיים הפתוחים לטוס לכל מדינה, זה עומד להשתנות. מערכת הקשרים תהיה מבוססת על אישורים של רשויות הבריאות ורשויות התעופה האזרחית".

סירקיס צופה שמספר הנוסעים שיעברו בשדה התעופה בחודשים יולי-אוגוסט יהיה נמוך משמעותית מזה של שנים עברו: "ההערכה שלנו שביולי-אוגוסט היקף הטיסות בהשוואה לקיץ ממוצע יהיה בסדר גודל של 30%-40% ובהדרגה זה יעלה. אנחנו מעריכים שברבעון האחרון של השנה נוכל להגיע ל-50% מהיקף התנועה שחווינו ברבעון הזהה הקודם".

מתי עובדי ישראייר יחזרו מחל"ת?
"שני שליש מהעובדים שלנו בחל"ת, הודענו להם שאנחנו מאריכים את החל"ת עד לסוף אוגוסט. אנחנו לא מתכוונים לשחק עם האנשים ולהודיע להם בכל חודש מחדש על הארכה. אנחנו זהירים ונצמדים להערכות העבודה שלנו שלא השתנו מאז תחילת המשבר. הערכנו שנחווה פגיעה מאוד משמעותית ושההתאוששות תהיה מאוד איטית והדרגתית. אנחנו מעריכים שבאילת ההתאוששות תהיה יותר מהירה".

יצאתם ביוזמה חדשה, שיתוף פעולה עם הקניונים ובתי המלון באילת.
"בשיתוף עם הקניונים ועם רשתות בתי המלון בנינו מערכת משולשת שלפיה בשנה הקרובה ישראייר תטוס לאילת במחירים מאוד נוחים, באיזור ה-100-120 שקלים, ועלות כרטיסי הטיסה תושב לקונים במידה והם יקנו בהיקפים מסויימים בקניונים. הנוסעים יוכלו גם לקבל זיכוי על חלק מהקנייה הזאת בבתי המלון. אנחנו רוצים לייצר מצב שאנחנו מזינים אחד את השני ומאיצים את תנועת הנוסעים לאילת".