ליהיא לפיד, רעייתו של מספר שתיים ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, התארחה באולפן "חדשות הבוקר" וסיפרה על תחושותיה זמן קצר אחרי פתיחת הקלפיות: "יש תחושה שיש הזדמנות לעשות שינוי אמיתי, להביא רוח אחרת ולהתחיל דרך חדשה", אמרה לפיד, "אני חושבת שיש תחושה בציבור שצריך ללכת לעבר אחדות ולהתחיל משהו חדש למען האזרחים ולא שכל אחד יתעסק בעצמו ובכיסא שלו".

לפיד סיפרה על פעילותה בקמפיין כחול לבן: "זה הפך להיות החיים, זה נראה לי כאילו שמאז ומתמיד אני עם חולצת קמפיין של כחול לבן. זה בתוך הנשמה שלי. כל פעם יש תחושה שהבחירות יותר גורליות ויותר משמעותיות, אני לא רוצה לשבת בבית ולהגיד אחר כך שלא עשיתי משהו שיכול היה להביא לאיזשהו שינוי במדינת ישראל. אם זה מצריך ממני לעמוד בפתח הקניון עם פליירים, זה מה שאעשה".

היו סקרים שהראו שאם לפיד מוותר על הרוטציה, כחול לבן זוכה לשניים-שלושה מנדטים יותר.
"זה לא נכון. פה בערוץ עמית סגל פרסם סקר שזה מוריד שני מנדטים. אני מכירה את היש עתידניקים, זו קבוצה חזקה ואם היו פוגעים טיפונת ביאיר הם היו הולכים".

זה לא סוד שהיו הבדלים בגישה בתוך כחול לבן בין גנץ ללפיד סביב היחס לחרדים בקמפיין. בסוף הגישה של לפיד ניצחה, איך זה קרה?
"אני חושבת שהציבור רוצה שסדרי העדיפויות יהיו אחרים. אני מדברת עם אמהות ששולחות את הילדים שלהן לצבא, אנחנו יושבות שלוש שנים ודואגות. למה שמישהו אחר לא ישלח את הילד שלו לצבא? למה שמישהו אחר לא ילמד מתמטיקה ואנגלית? אנחנו באים ואומרים, בואו תצטרפו לחברה הישראלית, זו לא דרישה מעליבה בשום צורה בעיניי".

את קוראת את הטוקבקים על יאיר? זה פוגע בך?
"כן, בטח, זה מעליב. כשאתה רואה הפגנה של מאה אלף איש שאומרים שבעלי הוא עמלק, זה קשה. הגענו לתחתית מאוד קשה. את הטוויטר מחקתי".

מה דעתך על הביקורת סביב הטעויות של גנץ בראיונות ובנאומים?
"אני חושבת שבסוף יצא הדבר האמיתי מבני גנץ, החום הזה, הלחבק אנשים ולגעת בהם, זה גנץ האמיתי. הקסם שלו זה של בן אדם ומפקד שנוגע באנשים ומחבק אותם, זה מקסים לראות אותו".