37 שנים אחרי הירצחה, אתמול (ראשון) הוצאה גופתה של נאוה אלימלך מהקבר והועברה למכון לרפואה משפטית, זאת בעקבות ממצאים חדשים שחשפה המשטרה. יעקב אלימלך, אחיה של הנרצחת, סיפר ב"חדשות הבוקר" על היום שבו פנתה המשטרה למשפחה וסיפרה על ההתפתחות בחקירה: "לפני שבועיים המשטרה יידעה אותנו והחתימה את אמא שהיא מאשרת לפתוח את המצבה ואת הקבר ולהוציא את הגופה, בשביל להגיע למצב של דנ"א דרך הטכנולוגיה. עברנו שבועיים מאוד קשים".

התלבטתם האם לאשר את פתיחת הקבר?
"בהתחלה קצת, כן, כי מבחינה הלכתית לא ידעתי איך מתנהלים ומה עושים. הגעתי לרב יעקב רוז'ה שאמר לי שמבחינה הלכתית אין בעיה ואפשר לפתוח, הוא נתקל במקרים כאלה והוא יהיה נוכח ויעזור לנו במקרה הזה".

אתה יודע האם יש חשד קונקרטי סביב אדם ספציפי או שמדובר בטכנולוגיה חדשה שהגיעה לידי המשטרה והיא עושה בדיקה רוחבית כדי לראות האם יש דנ"א כזה במאגר המשטרתי?
"המשטרה אמרה שכרגע הכל בדלתיים סגורות, היא עובדת על זה ומטפלת בזה. השלב הראשון שלהם זה להוציא דנ"א מהגופה, או שיש להם דברים או שאין. יכול להיות שיש למשטרה דנ"א, אבל אנחנו לא קיבלנו מידע. הם אמרו, 'כרגע אנחנו לא רוצים לשתף אתכם בדברים כאלה, עדיף שלא תדעו כל כך הרבה, בשלב הזה הכל סמוי'".

כמה מעסיקה אתכם המחשבה מי הרוצח?
"אין יום ואין לילה שאנחנו לא זוכרים אותה, בוקר, צהריים, ערב. אנחנו האחים עם המשפחה קצת, עם הילדים, אבל ההורים תמיד מול ארבעה קירות, יותר קשה להם, אבל גם לנו לא קל. אחת הבעיות הכי גדולות זה שאני אומר, פתחנו את הקבר שלה, אנחנו בעצם אולי פוגעים בכבוד שלה. אני לא יודע, נקווה שרק ייצא מזה משהו ויגלו באמת את החלאת אדם, הנבלה הזה, זה לא אדם בכלל".

לאורך השנים היו עצורים בפרשה, יש לך או למשפחה אינטואיציה מי באמת הרוצח האמיתי?
"כל כך הרבה חשודים נעצרו, זה יכול להיות כל אחד. עד שהכל ייצא לאור באמת שאין לנו הרבה מידע, אנחנו ניזונים הרבה מהתקשורת וטיפה מהמשטרה כי הם לא נותנים לנו מידע על דברים כאלה. אני מודה למשטרה שפעלו ועשו ונקווה שבעזרת השם יתגלה לפחות החלאת אדם הזה, שיהיה לנאוה את השקט שלה, שנדע מי עשה את זה. בוקר, צהריים וערב, להורים יש אי שקט".