השביתה במוסדות החינוך נמנעה והלימודים יתקיימו הבוקר כסדרם. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, קראה אמש למורים ולגננות שלא להגיע למוסדות החינוך, זאת במחאה על ביטול מתווה הבידודים. בית הדין לעבודה בתל אביב הוציא הבוקר צווי מניעה למורים בשל הזמן קצר שעבר בין מועד ההכרזה על השביתה לבין מועד תחילתה. דיון בין משרד החינוך להסתדרות המורים סביב המחלוקת ייערך בשעה 14:00 בצהריים.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תקפה בחריפות את בן דויד בעקבות הניסיון להשבית את הלימודים: "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה", אמרה השרה, "התנהלות אגרסיבית וחד צדדית - לא בבית ספרנו". הנהגת ההורים הארצית הצטרפה לשרת החינוך: "את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות, האגו וכיפופי הידיים, יפה, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד אחרי שנתיים מזוויעות".

הבוקר בשיחה עם נסלי ברדה, הסבירה עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, את המהלך להשבתת הלימודים: "מדובר בצעדי מחאה על מתווה מאוד לא אחראי שהחליטה עליו הממשלה. יש כאוס מושלם במערכת החינוך, מהמרים פה על הבריאות של אנשי החינוך. הסתדרות המורים ביקשה באופן הכי אחראי לדחות את המתווה".

"לא המורים והגננות הביאו את הקורונה, ולא הם אלה שאחראיים למצב הבריאות", המשיכה דוד, "לא יודעת אם אנשי משרד החינוך יורדים לשטח ומודעים לזה, אבל בהרבה גנים ובתי ספר מחברים כיתות. אין מספיק גננות, סייעות וכוח אדם. אתמול ביקרתי בבית ספר ש-21 אנשי צוות מתוכו לא הגיעו כי הם מבודדים או חולים".

המשק פתוח לגמרי, המורים מסתובבים, דווקא בכיתות הם לא בטוחים?
"בתי הספר והגנים פתוחים, בשום אופן לא נאמר לפני צעדי המחאה שיש לסגור את בתי הספר. ביקשנו עזרה בכיתות הקטנות, ביקשנו תומכי הוראה, ביקשנו תוספת כוח אדם, תוספת פסיכולוגים ותוספת מיגון. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הייתה בקשר רציף יום יום, שעה שעה, עם שרת החינוך. בשטח לא התקבל שום דבר".

האם יפה בן דויד קיבלה אישור אתמול מאלרעי-פרייס לבצע את השביתה הזאת?
"יפה בן דויד לא צריכה אישור מאף אחד, היא עומדת בראש איגוד מקצועי באופן חוקי. יש הרבה מאוד חילוקי דעות בקרב אנשי הבריאות, גם הבכירים ביותר, כולנו חשופים לזה. בן דוד קיבלה את ההחלטה האחראית ביותר כדי להגן על בריאותם של 160,000 עובדי הוראה שמגיעים לבתי הספר והגנים ולנסות למנוע ולו בשבוע מתווה שמסכן אותם וגם את הילדים. לא שמענו אף פעם את שרת החינוך מדברת על בריאות המורים והגננות. תרדו לשטח. המורים והגננות אומרים שזה מתווה ביזיון של יאללה בלגן, אין דין ואין דיין".