שרה'לה שרון, שלאורך העשורים האחרונים חרשה את הבמות ברחבי הארץ בערבי יום העצמאות, לא קיבלה השנה אפילו טלפון אחד. במקביל, הולכת וגוברת הביקורת הציבורית על הסכומים האסטרונומיים שישלמו העיריות לאמנים מובילים וצעירים יותר כמו עומר אדם, עדן בן זקן וסטטיק ובן אל. שרון התארחה באולפן "חדשות הבוקר" לצד משה דץ והתייחסה לתופעת הדרת האומנים הוותיקים: "אני לא כועסת, לא עצובה ולא נעלבת", טענה שרון. "אני גם לא משייכת את זה לגיל שלי. זה שייך לרוח שנושבת השנה לכיוונים אחרים. אנשים רוצים חפלות ושמח".

אולי זה בגלל שלעיריות נגמר הכסף אחרי שהם משלמים לאמנים אחרים סכומים מופרזים?
"נכון, נגמר הכסף. אני לא יכולה להגיד לראשי עיריות את מי להזמין וכמה לשלם להם".

אין לך כאב על הסכומים האלה?
שרון: "אני חושבת שראש עיר מסתכל על האנשים שלו בעיר ואומר ככה: 'בפנימית אין להם מקום כי המיטות תפוסות, תור לרופא פרטי אין להם, לקנות דירה הם לא יכולים - אז בואו נביא משהו שיעשה להם הכי שמח'. ככה צריך להיות".
דץ: "שרה'לה לא תגיד שיש לה עלבון או כעס, אבל זה לא ברור? היא אמיצה ולא מתביישת לומר שאולי השתנו הזמירות, אולי השתנו הזמנים. פעם הזמירות היו לכיוון שלה, היום הן הולכות לכיוונים אחרים. יש המון אמנים שזו הפרנסה שלהם לכל השנה. אני באמת חושב שבסכומים האלה של 300 אלף שקלים לאומן להופעה אחת, יש, סליחה, חזירות. זה סכום לא הגיוני לבן אדם אחד. מצד שני, כשאייל גולן בא להופיע בעיריית לוד, אז יבואו משהו כמו 10-20 אלף איש לראות אותו, הוא לא יופיע שם בשנה-שנתיים הקרובות כי ראו אותו בכיכר העיר בחינם. ועדיין, הסכום של 300 אלף זה מוגזם".

יש בעיה של היעדר תקציבים שלא מאפשרים לאומנים וותיקים להחזיק את עצמם לאורך שנים ולהמשיך ליצור.
דץ: "אני מסכים. יש שתי שרות לזה: השרה לענייני ותיקים ושרת התרבות. אנחנו רואים שיש אמנים שנשכחו מהלב, שעכשיו יש להם פחות מקום על הבמות האלה. הקהל עדיין רוצה לשיר ועדיין רוצה לצאת החוצה ולא משתמשים בהם, זו טעות. אם היה מחירון של אמנים כמו שיש בצבא, אני חושב שעוד אנשים היו באים, כמו שרה'לה".

שרון סיפרה על שטף הטלפונים שהיא מקבלת מהעיריות השונות מאז פרסום הידיעה על כך שלא הוזמנה לאף הופעה. "מאז הכתבה של רן בוקר אני מוצפת בטלפונים. יש שישה-שבעה מקומות שרוצים שאבוא אליהם, אבל גם אם לא ייצא שום דבר, אשב בבית ואנוח. אני עובדת ערב-ערב". דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, הפתיע את שרה'לה בשידור והזמין אותה להופיע גם בחגיגות יום העצמאות של העיר שלו שתערכנה במרכז קנדה: "אנחנו חושבים שאת אדם מדהים עם אישיות מדהימה ושירים מדהימים, אנחנו מאוד אוהבים את המוסיקה שלך וממתינים פה בקוצר רוח לארח אותך במטולה".

שרה'לה, נראה שכן תצטרכי מסוק בסוף.
"מסוק לא, אבל יענק'לה יקח אותי באוטו שלנו ואנחנו ניסע בבטחה ממטולה לראש פינה לכפר מסריק".