עם פרוץ המהומות בערים המעורבות בישראל, דרור טמיר, תושב יפו, הצטייד במצלמה ויצא לתעד את הפרעות. אחרי דין ודברים עם כמה מהפורעים במקום, המצב הסלים במהירות לכדי תקיפה אכזרית שכללה גם מכות באמצעות כיסאות ומקלות.

"יום קודם לכן התחילו ביפו פיצוצים שאפילו תושבי יפו שרגילים לנפצים, זיקוקים ויריות, לא שמעו משהו כזה לפני כן", תיאר דרור בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "התקשרתי לידידה מאחת מחברות החדשות ושאלתי איך לא מסקרים את זה. בסוג של תמימות גם מצידה וגם מצידי, היא שאלה אם אני יכול ללכת לצלם ולשלוח לה".

"הלכתי לשם והקפדתי לא לעמוד במקום, כל הזמן הלכתי", המשיך דרור, "הם קלטו שאני מצלם. אחד הפורעים יצא מחנות, הלך אחריי ושאל בעברית 'מה אתה מצלם פה?'. הסתובבתי אליו ואמרתי לו באנגלית, 'אנחנו בלייב בפייסבוק. מה אתה חושב על העם היהודי?'. אחסוך את התשובות שלו. כמה מטרים אחרי זה, עוד מישהי זרקה לי משהו - הסתובבתי, עניתי, היא נתנה לי כאפה על היד, וחבורה של אנשים הייתה בדרך אליי".

תיעוד: הותקף על ידי תושבים ערבים ביפו (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
הותקף על ידי תושבים ערבים ביפו | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

ניסית להתגונן?
"אחרי שהתגלגלתי על הרצפה הצלחתי לקום וניסיתי להשתמש באלה שהבאתי איתי להגנה עצמית, אבל הם חטפו אותה ממני. המשטרה הייתה מאוד קרובה והגיעה אחרי 60 שניות".

זו לא הייתה טעות להסתובב עם אלה עלייך?
"הלכתי איתה בצולבת על הגב. ידעתי שהמצלמה תביא את התקיפה הזאת. הטעות הלא חכמה היחידה הייתה שלקחתי איתי את הכלב שלי. אני תמיד משאיר את הקולר שלו מאוד משוחרר, אז כשהתחילה הסיטואציה הוא הצליח להשתחרר ולצאת הצידה".

איפה נפצעת?
"בעיקר בצלעות ויש לי חבלה פנימית בכבד בגלל הבעיטות בבטן. השאר זה חבלות יבשות, אבל ייקח להן הרבה זמן להחלים. כשהמשטרה הראתה לי את סרטון התקיפה זה היה טראומטי, הבנתי מאיזו חבטה הגיעה כל פציעה".

השבוע הוגש כתב אישום כנגד הפורעים שתקפו את דרור, אלא שלמרבה ההפתעה - סעיף האישום נגדם לא כולל תקיפה על רקע לאומני. לטענת הפרקליטות, "למרות כל הרצון לייחס מניע גזעני לנאשמים, אין במקרה זה שום ראייה שיכולה לבסס מעבר לספק סביר את העובדה שהמניע הגזעני היה במקרה הזה דומיננטי".

דרור מוחה על הטענה הזאת. "זה היה לילה של מהומות לאומניות. אז להגיד שזה לא לאומני?", תהה דרור, "אני מאמין בכוונתם הטובה של אנשי הפרקליטות, הם פשוט הולכים לפי המגבלות שהם יודעים שבית המשפט ישים להם".

"הגיע עורך דין ואמר שבגלל שדיברתי אנגלית ולא לבשתי סממנים יהודיים, אז אין פה מניע גזעני מעבר לכל ספק סביר. עושים שמיניות באוויר, להטוטנות משפטית. הפרקליטים אמרו לי שהם רצו שזה יהיה לאומני, אבל הבינו את מגבלות בית המשפט. הם מפעילים שיטה של דלת מסתובבת באירועים כאלה".