הלילה (ה') התכנס הקבינט הבטחוני לדון בתגובת ישראל לפגיעה הישירה בעיר בבאר שבע ובירי לעבר מרכז הארץ, אך בשלב זה לא הוחלט על פתיחת מבצע צבאי ברצועת עזה. חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד), שהעביר לאחרונה ביקורת על הרמטכ"ל והאשים אותו בהידרדרות המצב בדרום, הגיע לאולפן "חדשות הבוקר", והתעמת עם דובר צה"ל לשעבר, תא"ל (מיל') אבי בניהו.

"אין מבצע צבאי בגלל הרמטכ"ל", המשיך ביטן בקו שלו, "הוא היועץ של הקבינט ובדיונים לא שומעים ממנו את ה'מוזיקה' הנכונה. הקבינט פוחד מוועדות חקירה והשרים לא יקבלו החלטה בניגוד לעמדת הרמטכ"ל. כולם מפחדים ממה שיהיה אחר כך, אבל ברור שאי אפשר להמשיך ככה. מבצע אווירי לא יתן כלום, רק מבצע קרקעי".

דובר צה"ל לשעבר בניהו התעמת עם ביטן והאשים אותו שהוא, השרים וראש הממשלה, מתחבאים, כהגדרתו, מאחורי הרמטכ"ל. "אתה לא הגורם הפוליטי היחיד שמנצל את העובדה שלובש המדים לא יכול לענות לכם", השיב בניהו לביקורת של ביטן. "אתה מסית כנגד הרמטכ"ל, הוא לא קבלן הפיצוצים של נתניהו. שראש הממשלה יציג אסטרטגיה, מהלך צבאי נועד לשרת תכלית מדינית. מעבר לזה, אפשר לצאת למבצע צבאי גם בניגוד לעמדת הצבא והיו לכך כבר תקדימים". צפו בעימות בין השניים.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראשון-חמישי, 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12