חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, עסק בשנים האחרונות בכמה פרשיות רצח שעוררו הד ציבורי רחב. בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין סיפר קוגל על תהיותיו סביב ההרשעה של רומן זדורוב בפרשת רצח תאיר ראדה. "אני עובד מדינה ואם בית המשפט העליון קבע שהוא רצח, אז הוא רצח. בית המשפט הוא מעלי, הוא המחליט. אבל, בתור מומחה, אני יכול להגיד שיש לי תהיות על זה, תהיות שאני יכול לחשוב עליהן בלילה", הודה קוגל והסביר: "מה שמטריד אותי הוא שאין ראיה פורנזית נגד זדורוב. חסרים פה דברים". לשאלתו של רסקין האם זדורוב ראוי למשפט חוזר, בחר קוגל שלא להשיב: "אתה לוקח אותי למקומות שאני לא יכול לדבר עליהם".

קוגל חזר לפרשה נוספת שעוררה סימני שאלה, פרשת הירצחה של מזי הדדי. פה, לדבריו, הממצאים חד משמעיים: "המכון בדק את גופתה ולא מצא שום דבר שיכול לרמוז על כך שהיה שם מאבק", סיפר, "לא היו סימני אלימות על הגופה. אם מישהו היה דוחף אותה דחיפה פשוטה לא היינו יודעים מזה, אבל להוציא אותה דרך חלון כל כך קטן, היינו רואים סימני התנגדות. אם מישהו היה אוחז בה בכוח והיא הייתה מתנגדת לצאת מהחלון, היינו רואים את זה. אין שום דבר שהעיד על רצח".

קוגל פירט על השתלשלות חקירת רצח אורי אנסבכר: "התקשרו אלי בערב שבו נמצאה הגופה וביקשו שאשלח רופאים לזירה. הרופאים מצאו דגימות ביולוגיות בזירה, דגמו אותן, העבירו למעבדה הביולוגית של המכון לרפואה משפטית ובשבע בבוקר כבר ידענו את זהות הרוצח". הזיהוי המהיר התאפשר בזכות טכנולוגיות חדשות לפיענוח דגימות ביולוגיות. "חלק מהרציחות האחרונות שפוענחו, כמו נועה אייל, זה בזכות הטכנולוגיות הללו", הסביר קוגל, "הן מאפשרות לנו לחזור לדגימות DNA שהופקו ולגלות יותר ממצאים עליהן".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12