שעת צהריים, חנות תכשיטים בנווה צדק בתל אביב: שודד חמוש באקדח ובפטיש איים על בעלת החנות, מגלי דייגי, ניפץ ויטרינה ושדד סחורה בשווי עשרות אלפי שקלים. בעלי החנויות הסמוכות ששמעו צרחות וקולות נפץ, פתחו אחריו במרדף.

הבוקר (שני) שיחזרה דייגי את מה שהתרחש באותו יום. "הייתי בטלפון עם חברה שלי מבלגיה שהגיעה לארץ לחופש, אמרתי לה שתכף בעלי יגיע ואצא לשתות איתה קפה", תיארה בשיחה עם ניב רסקין, "פתאום מישהו נכנס, בא עם האקדח ואמר לי בעברית, 'תפתחי הכל'. בחלום הכי גרוע שלי לא חשבתי שיקרה משהו כזה, זה סרט".

"הדלת הייתה פתוחה ורצתי החוצה", המשיכה דייגי, "לא פחדתי מהאקדח כמו שפחדתי מהפטיש. כשראיתי שהוא שולף את הפטיש משקית הניילון חשבתי על התינוקת שלי ואמרתי לעצמי - אם אני לא רצה עכשיו, הוא יסגור עליי את הדלת ואני לא יוצאת מפה".

אמרת לו משהו בסיטואציה הזאת?
"לא זוכרת שאמרתי משהו, אבל צרחתי. השכנים רצו החוצה בגלל הצרחות שלי ורעש השבירה של הוויטרינה. השכן החמוד שהציל אותנו, בעל גלריה לאמנות שלידנו, אמר לי שהוא לא הבין בהתחלה שהיה שוד - הוא שמע את הבומים של הוויטרינה וחשב שמשהו מאוד כבד נפל עליי. כשהוא רץ החוצה הוא ראה את השודד יוצא".

מגלי דייגי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
"בחלום הכי גרוע שלי לא חשבתי שיקרה משהו כזה, זה סרט". מגלי דייגי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

התפתח אחריו מרדף ממש.
"הוא רץ לתוך סמטה קטנה ותפסו אותו בסוף בשדרות רוטשילד. מישהו עם אופנוע חסם אותו. המשטרה הגיעה שתי דקות אחרי שהתקשרנו ובינתיים נשארו איתי על הקו וראו אותי במצלמות".

חזרת לחנות אחרי האירוע?
"מתביישת להגיד, אבל חזרתי יום למחרת. אני לא חוששת, זה מקרה שקורה פעם בחיים. יצאתי מזה בנס, ואני לא אפתח את הדלת יותר".