עורך הדין ארי שמאי נפצע לפני שלושה ימים בתאונת פגע וברח, כאשר נסע על האופניים החשמליים שלו בתל אביב ולפתע הגיח קטנוע ופגע בו. הוא נפצע באורח קל, פונה לבית החולים איכילוב ונותח. עכשיו הוא מתאושש ומבקש עזרה מהציבור במציאת הנהג הפוגע.

"הייתי בדרכי לבית המשפט כשבאמצע הדרך עקף אותי קטנוע די מסיבי. הוא העיף אותי עשרים מטרים באוויר וברח", סיפר שמאי לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "עוד הספקתי לראות אותו בורח בזיגזג. בתנועת הדיפה הדפתי את עצמי עם הידיים, שברתי את יד ימין בשלושה מקומות שונים והשתילו לי שתי פלטינות. המצב היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. יש כאלה שאומרים שאם הייתי נפגע בראש, אולי הייתי נעשה סוף סוף נורמלי", התבדח שמאי, "שואלים אותי בבית החולים אם אני בריא, אמרתי 'בגופי, כן'".

אתה מצליח להבין איך קרתה התאונה? זה קרה לאור יום.
"נסעתי בנתיב הימני, לא לגמרי בימין אלא די באמצע, והוא עקף אותי מצד ימין עד כמה שאני זוכר. עפתי באוויר, התרסקתי על הארץ ושברתי יד אחת. ראיתי אותו בורח מהמקום בזיגזג מטורף לכיוון שאול המלך. אני חושב שהיה לי מזל. ניסיתי לאסוף מצלמות מהאיזור ולא כל כך הצלחתי. היו שני אנשים בזמן התאונה שאמרו לי שהם ראו אותו ולא הספיקו לרשום את המספר. אם הם רואים את הראיון הייתי מאוד שמח שהם ייצרו איתי קשר".

יש פה משהו מכעיס ומשפיל, בן אדם שפוגע בך ככה ובורח.
"לא אהיה צדקן. יצגתי לפני שנתיים אדם בתאונת פגע וברח ואפילו הוצאתי אותו בעונש נהדר, אז אני האחרון שיכול לבוא בטענות ולכעוס. אני מבין לחלוטין אנשים במצבים כאלה, גם יש פסיקה של העליון שאם מישהו בורח זה אנושי. בוא נזכור שהוא לא הפקיר אותי, זה 11:30 בצהריים באור יום בצומת הכי סואן בתל אביב".

אם אחרי שתצא מבית החולים יבוא אליך מישהו שחשוד בתאונת פגע וברח, אתה תייצג אותו?
"בשמחה, שיבואו מה שיותר. אף פעם לא הבנתי את אותם עורכי הדין, שכשעורך דין פעם בעשר שנים מקבל מכות, לשכת עורכי הדין אומרת: 'איך הרביצו לעורך דין, בואו נעשה מהומה'. אנחנו מגינים על האנשים האלה מדי יום ביומו, אין לנו את הזכות המוסרית לכעוס עליהם. זו תהיה צדקנות אם אגיד משהו אחר".

לפני חודש נולדו התאומים שלך, ניר והילי. חשבת עליהם בזמן התאונה?
"דאגתי להם, ברור, כן. הם יותר חשובים ממני. אני אוהב לחתל אותם, להאכיל אותם ועכשיו אני נמצא במצב שעד לפני יום שכבתי על הגב בתנועה ההחתלה שלהם ואותי הלבישו והאכילו".

מתי תשתחרר מבית החולים?
"אשתחרר מחר והכל בסדר. שים לב שלמרות הנרקיסיזם שלי הסכמתי להופיע ככה כמו שאני נראה, הכל בשביל שיהיו לי עדי ראייה לתאונה. אם הם יבואו אני אשמח מאוד. למרות שהסטטיסטיקה אומרת שאם עברתי תאונה אז הסיכוי שאעבור עוד אחת הוא לא גבוה, החלטתי בצער רב להפסיק עם האופניים החשמליים".

כתבת הפלילים עדי מאירי הוסיפה באולפן: "האירוע נחקר במשטרה כתאונת פגע וברח, אבל יש עדי ראייה שמספרים שהם לא ראו רוכב קטנוע שפגע בו. לכן, נבדקת במשטרה גם האפשרות שמדובר בתאונה עצמית. בשנה שעברה נהרגו 19 רוכבי אופניים ויותר מ-800 נפצעו, רובם מתחת לגיל 16. משרד התחבורה מתגלה כאן במלוא מערומיו".