פריצה למכוניות וגניבתן הן למרבה הצער דבר שבשגרה, אלא שבמקרה הלא ייאמן של פ', תושב המרכז, גניבת מכוניתו התפתחה לכדי אירוע דריסה חמור ועימות עם הגנב במשך דקות ארוכות, תוך כדי נסיעה, כשפ' נתלה על מכסה המנוע של מכוניתו הגנובה.

"ירדתי למכולת במושב זיתן, ליד לוד, כדי לקנות כמה דברים. כשחזרתי למכונית ראיתי שמישהו זר נוהג בה", שחזר פ' בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "אני מכיר את האזור ויש משם רק יציאה אחת. עמדתי מול היציאה הזאת וחשבתי שהגנב יעצור, שלא ידרוס אותי בגלל איזו מכונית. אבל הוא לא עצר ופגע לי בחלק התחתון של הרגליים".

"ניצלתי את ההזדמנות וקפצתי על מכסה המנוע. החזקתי בידיים בפתח ליד הווישרים", תיאר פ', "הוא נסע במשך עשר דקות, 2.5 קילומטרים, במהירות של 70-80 קמ"ש. הסתכלתי לגנב בעיניים ואמרתי לו - תשמע, בחור, תעזוב, תרד, תברח, אני לא רוצה ממך כלום, רק עזוב אותי ותן לי להישאר בחיים".

למה לא שיחררת וקפצת? סיכנת את החיים שלך.
"לא חשבתי באותו הרגע. כנראה שיש לי אומץ לב מיותר. חשבתי שהוא הולך לעצור, אלא שהוא שטלטל אותי, נסע ימינה ושמאלה, ניסה לפגוע במכוניות ולמחוץ אותי ביניהן. משכתי את עצמי למעלה והוא פגע במכונית נוספת שהתחילה לרדוף אחרינו".

קצין משטרה שהבחין במתרחש פתח מיד במרדף אחרי המכונית הגנובה: "השוטר אמר לו, 'תעצור, משטרה', אבל הגנב לא הסתכל עליו בכלל - הוא היה נעול עליי. הגענו לשכונת ס"ח בלוד, שכונה של חמולות. רק כשהוא הגיע לחמולה של המשפחה שלו הוא עצר את המכונית. הקצין רדף אחריו רגלית. אני לא יכולתי, היו לי כאבים ברגליים. הוא לא תפס אותו".

איך הגנב נעצר בסופו של דבר?
"הגיעו כוחות משטרה ועשו בדיקת דנ"א במכונית כדי למצוא את טביעות האצבע שלו. אחרי כמעט חודש וחצי זיהו אותו ועצרו אותו. זה אומנם אוטו חברה ולא שלי פרטי, אבל לא אתן לאף אחד לגנוב לי את המכונית - לא משנה אם היא שלי או של החברה".