התיקון בחוק "איסור הפליה בשירותים ומוצרים" שנכלל בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית וזכה בינתיים לכינוי "חוק האפליה", צפוי לאפשר לבתי עסק פרטיים להימנע מלספק שירות או מוצר בשל אמונה דתית - זאת בתנאי שמדובר בשירות או מוצר שאינו ייחודי ושניתן להשיג לו חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית ובמחיר דומה.

התיקון בחוק הוליד שורת התבטאויות שעוררו סערה גדולה, מצד חברי הציונות הדתית. חברת הכנסת אורית סטרוק אמרה כי, "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". חבר הכנסת שמחה רוטמן נשאל האם בעל בית מלון המשתייך למגזר הדתי יוכל בעקבות התיקון בחוק לסרב לארח קבוצה המשתייכת לקהילת הלהט"ב. לכך השיב רוטמן: "אם הדבר מנוגד לאמונתך, והדבר פוגע ברגשותיך הדתיים וזה המלון הפרטי שלך, התשובה היא כן".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה את הדברים הללו. "לא ניתן להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם של שאר אזרחי ישראל", הבהיר נתניהו, "במדינה שאוביל לא יהיה מצב שאדם, בין אם הוא להט"ב, חרדי, ערבי או כל אחד אחר - ייכנס לבית מלון ולא יקבל שירות או יכנס לרופא ולא יקבל שירות".

מי שמצטרף הבוקר לשורת הגינויים הוא צביקה פוגל, חבר עוצמה יהודית, שרצה כזכור עם הציונות הדתית בבחירות האחרונות תחת רשימה אחת. "אני לא מתכוון לשנות את הסטטוס קוו, בטח לא לפגוע באף אוכלוסיה במדינת ישראל", אמר פוגל, "לא לשם כך באנו. רשימת עוצמה יהודית מכילה בתוכה את מגוון הציבור. באנו לייצג את כולו, לא חלקים ממנו ולא לפגוע בחלקים ממנו. זה צריך להיות ברור".

אם התיקון בחוק יעלה להצבעה, תצביע נגד?
"לא אתן יד לאפליה של קבוצה כזאת או אחרת, או לנסות לייצר מצב שמשנה את הסטטוס קוו שקיים כבר 74 שנים. מה שהיה טוב לדוד בן גוריון, טוב גם לעוצמה יהודית".

מה באשר לביטול סעיף הגזענות, שהינו חלק מההסכם הקואליציוני איתכם. אתה חי בשלום עם זה?
"אם יצטרפו גורמים גזעניים לכנסת שיביעו גזענות, שם אני לא אהיה. אנחנו יכולים לחיות טוב עם ההערה שנמסרה מצידו של ראש הממשלה המיועד נתניהו. האפליה שהייתה עד היום זה שסעיף הגזענות הופעל רק כנגד יהודים, אבל איפשר לעזמי בשארה ולהיבה יזבק כן לשרת בכנסת ולמועצת השורא להכתיב לנו את סדר היום. עם זה לא חייתי טוב".

אתם רוצים לייצר מצב שלא תהיה איפה ואיפה בין רשימות יהודיות לערביות, אבל אולי ביטול הסעיף הזה דווקא פותח את הכל לכולם?
"לא רוצה להיכנס לנכון או לא נכון, עובדה שהגשנו את זה, כלומר חשבנו שזה נכון. לא נכון להפעיל חוק שהוא רק נגד יהודים. ההערה ששמעתי מצידו של ראש הממשלה, שנצטרך לדון בעניין הזה כדי שלא תהיה אפליה, זה הדבר הנכון. כנסת ישראל ומדינת ישראל לא יכולות לסבול אויבים מקרבה, מתוכה. אני אישית לא יכול ללכת עם גזענות, ולכן אם הדבר הזה יתוקן ויאפשר לאנשים טובים כן להתמודד לכנסת, בהחלט אשמח מאוד".

לפי ההסכמים הרמטכ"ל לא יבחר יותר את הרב הצבאי הראשי, אלא משרד הביטחון. בכירים בצה"ל יוצאים נגד זה.
"הרמטכ"ל הוא המפקד העליון של הצבא, לפחות ככה הוא מוגדר. הוא מוציא לפועל את הנחיות הדרג המדיני. אגלה סוד, אל תגלה לאף אחד: כל רמטכ"ל עד היום, כמעט ללא יוצא מן הכלל, התייעץ עם גורמי הרבנות הראשית את מי למנות בתור רבצ"ר. הוא יחליט, לא מישהו אחר, אבל בתיאום ובשיתוף פעולה. בוא ניתן לזה צ'אנס. אני לא הולך עם מסע ההפחדה וההסתה שמתנהל בימים האלה. כולם מפחדים שנוכיח שהמלך היה עירום. פתאום באה קואליציה חדשה עם בן גביר ומוכיחה שאפשר לעשות את זה אחרת".