באחד התיעודים הקשים מקיבוץ ניר עוז, נראית אמא ושני ילדיה הקטנים נחטפים על ידי מחבלי החמאס אל תוך רצועת עזה. אב המשפחה, ירדן ביבס, שהיה איתם בבית, נעדר וגורלו בשלב זה לא ידוע. אלי ביבס, הסבא, תיאר הבוקר את הרגע הנורא שבו גילה דרך הסרטון שהופץ ברשת כי משפחתו נחטפה.

"התעוררתי בשש בבוקר מהאזעקה. אנחנו גרים בדירה שאין בה ממ"ד, אז אשתי ואני נשכבנו על הרצפה. ברגע שפסקה האזעקה התקשרתי לירדן, הבן שלי, שגר בניר עוז עם שירי והנכדים. שאלתי אותו מה קורה, הוא אמר שעוד פעם נכנסים לאיזשהו סבב כמו שהיה עד היום, שזה יהיה קצר וייגמר. התברר שזה לא ככה".

"שוב פעם הייתה אזעקה, התקשרתי ושאלתי אותו מה קורה. הוא אמר: 'אנחנו בממ"ד'. ב-09:20 בערך הוא כתב לי: 'אבא, אני אוהב אותך'. אחר כך התברר שהוא כתב את זה גם לאחותו ולאמא שלו. מאותו הרגע נותק הקשר בינינו. בכל פעם שכתבתי: 'תן לנו סימן, תגיד משהו', לא הייתה תגובה. האינפורמציה היחידה שהייתה לנו זה שקיבלנו סרטון מידידה שראתה באל-ג'זירה את אשתו שירי עם שני הנכדים, תינוק בן שמונה-תשעה חודשים והבן הגדול ביותר, בן ארבע, מבוהלים, מחזיקה את שניהם על הידיים".

מה הרגשת כשצפית בסרטון הזה?
"בכל פעם שאני רואה את התמונות האלה, אני נכנס לבכי נוראי. אני לא יכול לראות את זה. אני חושב עליהם כל הזמן: במה היא מאכילה אותם, איך היא מטפלת בהם, מה היא עושה? אני לא מסוגל לראות את זה. בכל פעם שאני רואה את התמונות האלה, הלב שלי נשבר. אין לנו שום מידע. אנחנו מנסים ללקט מידע, אבל לא יודעים כלום. אין אף אחד שיכול להגיד לנו מה קורה עם ירדן, איפה הוא. פשוט שום דבר".

עופרי ביבס לוי, אחותו של ירדן: "אנחנו דואגים מאוד. אנחנו רוצים תשובות, שמישהו יגיד לנו שעושים משהו כדי להחזיר אותם. להבין איפה הם. אני בטוחה שירדן נלחם בהם, אבל אנחנו לא יודעים אם הוא פצוע ולא יודעים איפה הוא. אף אחד לא מדבר איתנו. דיברנו עם מוקד 105, מילאנו את מה שרצו, שלחנו תמונות. היום אלך לתת דנ"א. חוץ מזה, לא יודעת מה עוד אפשר לעשות. אין שום הנחיות. התקשורת היחידה שמתעניינת בנו. אף אחד מהאחראים, אף אחד מהממשלה, לא לוקח אחריות ולא מדבר איתנו".

העובדה שעוד לא מצאו את ירדן, נותנת לכם אולי תקווה שהוא בחיים, שאולי הוא נמצא איתם?
"זה נותן קצת תקווה, אבל אנחנו לא מצליחים לראות אותו באף סרטון. אין שום זכר, לא רואים אפילו חתיכת בגד שלו. אנחנו באמת לא יודעים כלום. חשים חוסר ודאות, חוסר אונים, ומחר ירדן אמור לחגוג יום הולדת".

אלי, מה חשוב לך שיקרה עכשיו?
"לקבל מידע, לדעת מה קורה איתם. אנחנו לא יודעים כלום, הכל באוויר. אני לא מצליח להירדם, לא יודע מה לעשות. אין לי מושג למי לפנות. איפה שמבקשים שנמלא פרטים על הנעדרים אנחנו ממלאים, אבל אף אחד לא חוזר או נותן לנו כיוון".