שלושה ימים חלפו מאז נרצחה בדקירות מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32 מהיישוב מוצא. על פי החשד שנבדק כעת על ידי המשטרה, בעלה של סלה רצח אותה וניסה להתאבד מיד לאחר מכן. לפני שאיבד את הכרתו, כשהוא פצוע קשה, מסר את בתם התינוקת בת השמונה חודשים לידי השכנים. הבוקר (ראשון) סיפרה לילי בן עמי, אחותה של סלה, על המשבר הגדול שהיא ובני משפחתה עוברים מאז הרצח.

"אני בתוך סיוט, מחכה להתעורר ושמיכל תחזור", סיפרה בן עמי ב"חדשות הבוקר עם נסלי ברדה", "רק בשבוע שעבר בראש השנה אכלנו כל המשפחה ביחד, בהרכב מלא. אחרי ההלוויה ביום שישי עשינו קידוש בדיוק באותו המקום, בחצר של ההורים, עם אותם האנשים, רק שהיו חסרים שם מיכל והוא, בהפרש של שבוע. היה מאוד קשה, התלבטנו אם לאכול בכלל".

ספרי על אחותך מיכל.
"מיכל הייתה אישה של שפע, נתינה ואהבה, היא בנתה את החיים שלה וטרפה אותם. רק לפני שבועיים הם עברו לגור בדירה שזה קרה בה, כדי להיות בדירה גדולה יותר בשביל התינוקת. מיכל אהבה את החיים, היא לא רצתה למות, היא הייתה בן אדם שמח שעוזר ומטפל באנשים. נפער בנו חור עצום, ואם זה קרה לנו זה יכול לקרות לכל אחד. אם אחותי נרצחה בסלון הבית שלה, אנחנו לא בטוחות כנשים בבית שלנו".

בן עמי הפנתה אצבע מאשימה כלפי הממשלה שלדבריה לא פועלת מספיק למניעת אלימות נגד נשים: "בשנת 2016 הממשלה אישרה תוכנית לאומית למניעת אלימות נגד נשים. תיקצבו את אותה תוכנית אבל עד היום, מ-2016, לא העבירו את התקציבים. איך זה יכול להיות שעד היום התקציבים לא הועברו? איפה ראש הממשלה שלנו? איפה שר הביטחון? זו מדינה שמדברת כל היום על ביטחון אבל היא מתעלמת מ-50% מהאוכלוסיה. איפה הביטחון של האוכלוסיה הזאת? אני רוצה שאחותי תהיה הנרצחת האחרונה".

איזה מסר את מבקשת להעביר להנהגת המדינה?
"המנהיגים שלנו צריכים להתעורר, להעביר את התקציבים ולדאוג לחינוך מגדרי חינם בתוך מערכת החינוך, כמו שיש זהירות בדרכים בכיתה ט' באופן גורף בכל בתי הספר בישראל, חינוך דתי ולא דתי. מיכל לא האישה הראשונה שנרצחה השנה, הבנתי שהיא ה-26. למה מחכים? לאישה ה-27? יש לנו כלים לעשות את זה, יש דברים שעובדים וזה הכל סדר עדיפויות של המדינה. אנחנו צריכים להיות המשפחה האחרונה שמשלמת את המחיר. אני מצפה שהמנהיגים יכנסו ישיבה ויעבירו את התקציבים, כדי שכולנו נרגיש בטוחות בבית שלנו, וכדי שהבת של מיכל תרגיש בטוחה כשהיא תגדל".