יומיים לפתיחת הקלפיות, שר האוצר משה כחלון יוצא למתקפה נגד יושב ראש מפלגת זהות, משה פייגלין, שמתכוון לדרוש בממשלה הבאה את תפקיד שר האוצר. "אם חס וחלילה פייגלין יהיה שר האוצר, זה אסון חברתי למדינת ישראל. לא אהיה בממשלה שפייגלין הוא שר האוצר שלה", הודיע כחלון ב"חדשות הבוקר". "הולכות להיות שם הצבעות נגד השכבות החלשות, מעמד הביניים והזוגות הצעירים. כל הדברים הטובים שעשינו הולכים להיהרס ולהימחק. לפני שאצביע נגד הזוגות הצעירים ובעד ביטול המחיר למשתכן, יצטרכו לקטוע לי את היד".

"אתה מבין שהסכנה הגדולה היא שנתעורר ביום רביעי בבוקר כשפייגלין שר האוצר? תקום ממשלה אנטי חברתית, בלי חמלה. פייגלין אומר, ואני מאמין לו: "אמחק את את קצבאות הביטוח הלאומי, אמחק את רשת הביטחון הסוציאלי ואפסיק את מעונות היום, המחיר למשתכן ונקודות הזיכוי לזוגות צעירים". אנחנו נעבור מחמלה חברתית-כלכלית לאכזריות חברתית-כלכלית בממשלה עם אנשים אנטי חברתיים כמו סמוטריץ', פייגלין ובנט".

אתה שואל את עצמך למה בעצם אחרי קדנציה כל כך מוצלחת להגדרתך, אתה מקבל רק ארבעה-חמישה מנדטים בסקרים?
"יש אהדה אדירה ורצון גדול שאני אהיה שר האוצר. מי שרוצה אותי שר אוצר צריך להגיע לקלפי ביום שלישי ולהצביע לי, לכולנו, לא לגנץ ולא לביבי. הציבור כבר מבין שהבחירות הוכרעו ושמי שהולך להרכיב את הממשלה זה שלטון הימין. כל הגוועלד הזה הוא לא גוועלד אמיתי, זה פשוט לקחת עוד מנדטים. אני מאמין שזה יתרומם, אנשים יילכו עם הדרך שלנו. אנשים מאמינים בנו ויצביעו לכולנו, באחריות מלאה".

אתה תמליץ בוודאות על נתניהו אצל הנשיא?
"כן, אמליץ על נתניהו, כי מן הסתם יהיה לו את הגוש הגדול. המספרים מוכיחים שהליכוד תרכיב את הממשלה הבאה. הממשלה שהייתי בה ארבע שנים היא ממשלה טובה, עשינו דברים יפים. גנץ בכלל לא בסיפור, לא יעזור כלום. אני איש המחנה הלאומי, לא איש שמאל. אם גנץ ייכנס לממשלה עם קווי יסוד סבירים, אין שום בעיה".

אולי הציבור אומר: משה כחלון הציג הבטחות כבירות, אבל הגרעון רק גדל והאזרח הפשוט לא מוצא אפילו חמאה בסופר.
"אתה מבין, שואלים את שר האוצר אם יש חמאה או אין חמאה. למה לא שואלים את גנץ וביבי על החמאה? להם אין אחריות על המדינה? כשאין חמאה זה כחלון, וכשביבי וגנץ כל אחד, זה פלאפונים, זה גונב... לא יודע, חלילה לא גונב, זה צוללות, זה תמונות, אלה הנושאים הכי חשובים. החמאה שאשתך שלחה אותך לקנות, זה הכי פחות חשוב. לכן הציבור מבין שצריך שר אוצר חברתי כמו שאני הייתי בארבע שנים האלה עם הישגים מדהימים. ריד מיי ליפס: אין גירעון".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תיכנס לכנסת?
"אתן את המפתחות של הרכב הממשלתי ואעלה על אוטובוס לחיפה, אסע הביתה. אם הציבור לא רוצה אותי אני בבית, ממש לא יקרה שום דבר, הכל בסדר".