בליץ החקיקה יצא לדרך: הקואליציה הנכנסת העבירה אמש במליאת הכנסת ארבעה חוקים חדשים בקריאה טרומית. בזה אחר זה אושרו החוקים הבאים, אשר נדרשו על ידי השותפות הקואליציוניות של הליכוד כתנאי להקמת הממשלה: החוק שיאפשר את מינויו של אריה דרעי לשר, החוק להעברת סמכויות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, החוק שיאפשר לבצלאל סמוטריץ' לקבל סמכויות כשר במשרד הביטחון והחוק שיקשה על התפלגות מסיעה.

החקיקה התרחשה באותו היום שבו מונה יריב לוין לתפקיד יושב ראש הכנסת, מינוי זמני אשר תוקפו עד להשבעת הממשלה. חבר הכנסת שמייעד את עצמו לתפקיד הקבוע, דני דנון, העריך הבוקר: "ידידי יריב נבחר לתפקיד יושב ראש זמני, עד השבעת הממשלה. הוא מחויב להתפטר לפני ההשבעה, ואז נבחר יושב ראש קבוע".

"הליכוד בחרה בנוסח ההחלטה הזו, זו החלטה מאוד ברורה: מי שאנחנו בוחרים בו כיושב ראש זמני, יתפטר טרם הרכבת הממשלה. זה נכון שמבחינה פורמלית הכנסת בחרה בו כיושב ראש, אבל אין לי ספק שיריב יתפטר ויעשה את מה שהחלטנו כולנו בסיעה. אם ירצה, יוכל להתמודד על התפקיד שוב, אבל הוא יהיה חייב להתפטר".

מה אתה שומע מנתניהו? מה הסיכויים שלך?
"בשבוע וחצי הקרובים נשמע כל כך הרבה ספינים, תדרוכים והדלפות. הכל פתוח. מה ששומעים כרגע על תפקידים ומינויים זה לא מדויק. אנשים מנסים לייצר מציאות על ידי תדרוכים כאלו ואחרים. יהיו הרבה שינויים. אנחנו יודעים אילו תפקידים נשארו בידי הליכוד, ראש הממשלה המיועד יצטרך להרכיב את הפאזל - ונתחיל לעבוד. יש מתח בסיעה, זה טבעי, כולם רוצים וכולם חוששים. אני די רגוע, חושב שהתוצאה תהיה טובה וכמעט כולם יהיו מרוצים".

דוד ביטן אמר שנתניהו לא נושא ונותן כל כך מוצלח אם נשארתם בלי תיקים משמעותיים. אתה שותף לדעה הזו?
"ביטן חבר טוב ויש לו סגנון משלו. השותפים שלנו צריכים להבין שאנחנו שותפים, ובשותפות לא רק לוקחים אלא גם נותנים. חשוב שהשותפות תהיה בנויה על אמון והבנה שיש פה עוד מפלגה 'קטנה' עם 32 מנדטים, שגם לה יש דרישות ונבחרת מצוינת שצריכה להוביל מהלכים. נצטרך קצת לחדד את הדברים האלה עם תחילת עבודת הממשלה".

מה אפשר ללמוד על הקואליציה העתידית, כשכולם דורשים מכם הכל במזומן, בחקיקה?
"קצת סבלנות. פעם היינו מדברים על 100 ימים של חסד, עכשיו זה לא עשרה, אפילו לא יום אחד. תנו לממשלה לקום ולקבל את ההחלטות, ואז תשפטו אותנו לפי התוצאות. אני לא מתרגש מכל הכותרות. כל בוקר שומעים: 'אין חשמל בשבת, אין חופי ים'. די עם ההפחדות האלה, באנו לעשות שינויים טובים לעם ישראל. תנו לנו את האפשרות להוכיח את עצמנו".

עד כמה סומכים עליכם אם דורשים לחוקק את הכל עכשיו?
"זה לא הכל, יש עוד שורה ארוכה של חוקים ושל העברת סמכויות בין משרדים. זאת גם לא הפעם הראשונה. הייתה פה ממשלה פריטטית, שינו חוקי יסוד וסדרי עולם, הכל כדי להרכיב ממשלה כזו או אחרת. אין פה שום דבר חדש, זה דבר שנעשה בעבר. יומיים של חקיקה ונשביע ממשלה כבר בחנוכה".

בני גנץ מפזר רמזים על הצטרפות אפשרית לממשלה. מה עמדתך על זה?
"בשלב זה זה לא עומד על הפרק, לא מבחינת הליכוד ולא מבחינת גנץ. בעתיד, אם גנץ או חלקים ממפלגתו ירצו להצטרף לממשלה, לא נפסול את מי שירצה לבוא ולהצטרף לקווי היסוד של הממשלה. כרגע מוקדם מדי לדבר על זה, אבל ראינו גם בעבר שינויים שקרו תוך כדי כהונה ועוד גורמים הצטרפו לממשלה שלנו".