כוחות צה"ל החלו הלילה את ההשתלטות על בית החולים שיפא, במטרה לחסל את מחבלי החמאס ולפרק את מפקדת הארגון שהוקמה במקום. אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, קרא הבוקר להמשיך את ההפצצות המסיביות מהאוויר על השכונות בצפון הרצועה, כדי להגביר את הלחץ על החמאס ולהעביר מסר ברור לאיראן ולחיזבאללה.

"מדינת ישראל צריכה לרמוס ולפרק את החמאס, לנצח אותו עד הסוף. כשחמאס יהיה עם החבל על הצוואר, כשסינוואר ירגיש שהוא עומד למות, הוא ישתמש בקלפים שיש לו - ואנחנו יודעים מה הם", אמר דוידי, "צריכים לייצר תודעה לאויבים הגדולים שלנו, איראן וחיזבאללה, שמי שמתעסק איתנו - סופו מוות. חייבים לראות עדיין את המטוסים מפרקים ומפוצצים. זה לא קורה. אנחנו לא רוצים את בית חאנון, לא רוצים את בית לאהיא. לא רוצים את השכונות הצפוניות האלה. זה צריך להיות אזור נקי. הרבה פעמים כשאני מדבר אומרים לי 'אתה מדבר מרגש, מכאב'. אני לא מדבר מכאב או מרגש, אני מדבר מהתפכחות".

"מהנמושות האלה מדינת ישראל פחדה במשך 10 שנים? ממה המנהיגות שלנו הפחידה אותנו? 10 שנים צעקנו שצריכים להיכנס לעזה ולעשות מבצע קרקעי. זה לא צבא עם טנקים, זה לא צבא עם מטוסים. זה לא צבא עם טכנולוגיה כמו שיש למדינת ישראל. עכשיו העת לרמוס אותם, לפרק אותם".

התחושה שצה"ל עושה את זה, עם הזהירות המתבקשת - בכל זאת, יש 240 חטופים שלנו שם.
"בבית לאהיא אין אנשים שלנו. כבשנו? למחוק. אמרו שצפון הרצועה בידיים שלנו. למחוק. שמעתי את ראש ממשלת קנדה. מי הוא בכלל שידבר? הרי אם בקנדה מישהו היה יורה 10 טילים על טורונטו, כל המדינה הייתה מתהפכת ומדיחה את ראש הממשלה אם לא היה מחסל את האיום הזה. אותו הדבר בארצות הברית ובכל מקום. צריכים להמשיך בצורה חזקה מאוד. צה"ל צריך לנצח ולהישאר שנים רבות בשליטה ביטחונית על רצועת עזה. בלי זה, לא יהיה לנו עתיד".

מה תמונת המצב כרגע מבחינת שיקום העיר והתושבים?
"הלב בשדרות ואנחנו בכל מקום. 30 אלף תושבים נמצאים באילת, בירושלים, בתל אביב, בים המלח, באזור השרון ובעוד מקומות. זה מאוד מורכב, אבל ברוך השם יש לי עובדים מסורים. יש לנו שיתופי פעולה עם הממשלה, עם גורמים אזרחיים ועם המון מתנדבים. בנינו בתי ספר בתל אביב, בירושלים, באילת, גני ילדים, מעונות יום. אנחנו מבצעים פעולות רבות".

יש תושבים שרוצים לחזור כבר או שמעדיפים להישאר עד שהמאבק יוכרע?
"אני הראשון שרוצה לחזור לשדרות, אבל יש ראש ממשלה, שר ביטחון ורמטכ"ל במדינת ישראל. הם אחראים גם על ההתקפה הצבאית וגם על האזרחים. הם צריכים להסביר לנו מה התהליך. שמעתי ששר הביטחון מדבר על שנה עד ניצחון מוחלט. צריך אולי לפרק את זה לצפון הרצועה, דרום הרצועה. לא שמעתם אותי מבקר, אני מנסה להיות ממלכתי, אבל ראש הממשלה צריך להתעורר, השרים צריכים להתעורר. לא ייתכן שאנחנו שוב פעם חוזרים לריטואל הזה שכל שבוע שואלים אותנו מה אנחנו צריכים לשבוע הבא".

אתה עדיין לא מקבל את התקציבים הדרושים?
"אתמול הייתה ישיבה של שר האוצר עם ראש הממשלה. פגשנו את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל. יש שיקוף של המצב הביטחוני על המצב האזרחי. תושב שדרות קיבל בחודש שעבר מענק בסך 1,000 שקלים כדי להסתדר. למה הוא לא מקבל את זה החודש? למה אין תוכנית לראשי הרשויות, שלושה חודשים, כמו קפסולה? מישהו חושב שמפקד אוגדה ייצא עכשיו מעזה ויגיד: 'נגמרה לי התחמושת, אני צריך ללכת לשר הביטחון או לראש הממשלה ולמלא טפסים כדי לקבל את התחמושת?'. התחמושת שלנו כדי לטפל באזרחים זה תקציבים".