נשיאת בית המשפט העליון, השופט מרים נאור, מסיימת את תפקידה. מה שאמור להיות יום חג של העברת השרביט למחליפתה הוא ממש לא כזה. הרקע: האווירה הלא פשוטה בין המערכת המשפטית לפוליטית, כשהנשיאה היוצאת מעבירה עליה ביקורת ומביעה דאגה מהמצב.

ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, ערכו ראיון מיוחד עם השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, מי ששימש כמשנה לנשיאה. "אני מאמין בחוסן של מערכת המשפט ובכך שהציבור והמערכת הפוליטית יתעשתו. היו תקופות כאלו גם בעבר", הביע רובינשטיין ביטחון בפתיחת דבריו. הוא הוסיף כי: "כמו שאף אדם לא מושלם, גם מערכת המשפט אינה מושלמת. לפעמים במחוזותינו השכל הישר הולך לאיבוד. בית המשפט לא נקי משגיאות, אבל הוא מקצועי והגון".

>> הטלוויזיה של ישראל עוברת לערוץ 12: כל מה שאתם צריכים לדעת

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

 על דברי הנשיא ריבלין, שמוטרד מניסיון "הפיכה שנייה" והתערבות שילטונית חריפה בעבודת המערכת המשפטית אמר השופט בדימוס: "מי שרוצה בית משפט שמקבל כל דבר בהצדעה, לא יקבל את זה במדינה דמוקרטית. אני מעדיף לדבר על מרים נאור ולומר דברים טובים. היא אחת השופטות הטובות בתולדות מדינה ישראל, צריך ללמוד ממנה שבשביל המדינה תיק שנדון בבית משפט הוא עוד תיק, אבל בשביל האדם שנשפט זהו התיק היחיד. היא אישה חרוצה וצנועה שתרמה רבות למדינה".

מרים נאור עוברת לקריירה שניה ותכתוב בין היתר ספרי בילוש לילדים. על מהחליפתה, השופטת אסתר חיות, אמר רובינשטיין: "היא שופטת מעולה ומנוסה, עם הרבה שכל ישר. התקופה שלה לא תהיה קלה כי אנחנו חיים במציאות מורכבת". צפו בראיון המלא איתו. 

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12