שבת אחר הצהריים, ארבעה נופשים בבית המלון פרימה בתל אביב נכנסו למעלית בקומה חמש ולחצו על הכפתור אפס כדי לרדת ללובי. לפתע, המעלית החלה לצנוח, עד שנעצרה בעוצמה בקומה מינוס אחת. הארבעה נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים איכילוב.

בני הזוג יקיר שמחון וטל סונסינו שנפצעו כתוצאה מקריסת המעלית, שיחזרו ב"חדשות הבוקר" את רגעי האימה. "סגרנו בחמישי בלילה סוף שבוע קצר בתל אביב, לילה אחד", סיפר שמחון, "בשבת בשעה 16:30 רצינו לרדת מהחדר ללובי בשביל לצאת לאכול. נכנסנו למעלית בקומה חמש, לחצנו אפס, ואחרי שנייה או שתיים הרגשנו ניתוק של כוח הכבידה. מאית שנייה אחר כך הרגשנו את הנחיתה. היה פיצוץ, המון עשן וזכוכיות, המנורה התפוצצה מעלינו. הבנו שהתרסקנו במעלית".

"היינו בשוק, לא האמנו שזה קרה לנו", תיארה סונסינו, "הרגשנו שזה הסוף, פחדנו לזוז כדי שלא נתרסק עוד. לא היינו בטוחים באיזו קומה אנחנו. חברה שהייתה איתנו במעלית נכנסה לחרדות, היא צעקה 'תוציאו אותי מהמעלית'. היינו בהיסטריה מטורפת, ארבעתנו לא היינו בטוחים שנצא מזה בכלל".

בזמן שהמעלית התרסקה, מה הייתה התחושה?
שמחון: "הרגשנו שאנחנו צונחים, זאת הייתה תחושה מטורפת של חוסר אונים. הכל קרה בהפתעה ובמאית שנייה, מההתרסקות ועד ההרגשה של הפיצוץ. הרגשנו שהמעלית עדיין מתנדנדת ופחדנו שהיא תתרסק עוד למטה".

עדות בני הזוג שצנחו שש קומות במעלית שקרסה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
המעלית שקרסה בבית המלון פרימה בתל אביב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אחרי הצניחה, מה קרה בתוך המעלית?
סונסינו: "צרחנו וחיכינו שיחלצו אותנו. התקשרנו למספר שהיה במעלית ולקבלה, אבל אף אחד לא באמת נתן לנו עזרה. לחצנו על כפתור העזרה במעלית, אבל רק אחרי עשר דקות ניגשו אלינו וגם אז לא כל כך עזרו".
שמחון: "ניגשה אלינו מישהי מבית המלון ואמרה, 'יש בפנים את המספר של החילוץ, אתם יכולים להתקשר אליו?'. התקשרנו ואמרו לנו שיישלחו מישהו, אבל אז אחד האורחים בבית המלון הביא מפתח מיוחד ופתח את הדלת. יצאנו מהמעלית וברחנו משמה".

מאילו פציעות אתם סובלים?
שמחון: "אחרי הנפילה כבר הרגשתי את הרגליים שלי מתפוצצות מכאבים, אחרי זה הגיע גם הכאב בגב התחתון ובצוואר".
סונסינו: "בגב, ברגליים ובבית החולים התחלתי להרגיש גם כאב בצוואר. גם החברים שלנו נפצעו בגב ולחברה שלי יש שטף דם בברך והיא לא יכולה לקפל את הרגל שלה".

שמעתם שהתעסקו עם המעלית הזאת זמן קצר לפני האירוע.
שמחון: "כשיצאנו מהמעלית חשבנו, איך דבר כזה קורה? הלכנו ישר לקבלה ואמרו לנו, 'מה, אבל היה פה טכנאי שאמר שהמעלית תקינה והכל בסדר', ממש באותו היום".

תגובת מלון פרימה תל אביב: "בעת התקלה המעלית פעלה במצב חירום ונעצרה בהדרגה. צוות המלון הגיש סיוע מיידי לאורחים והזמין צוות מד"א. בחודש מאי האחרון המעלית נבדקה על ידי מהנדס, מפקח מעליות מורשה וקיבלה אישור בטיחות. בדיקת בטיחות נוספת מתוכננת לחודש נובמבר. המעלית נמצאת בשירות ובאחריות חברת כפיר מעליות. נסיבות המקרה נבדקות".