1,400 תלמידי בית הספר הגימנסיה העברית בירושלים נשלחו לבידוד, זאת אחרי ש-138 תלמידים ואנשי הוראה נדבקו בקורונה. לפי עדויות מתוך בית הספר, בימים שקדמו להתפרצות התלמידים כמעט ולא הקפידו על הנחיות משרד הבריאות, לא עטו מסיכות על פניהם והתחבקו אחד עם השני בהפסקות.

נועם בוטבול, תלמידת כיתה ט' בגימנסיה שנדבקה בקורונה, הודתה שהיא וחבריה לא הקפידו על כללי הזהירות אך בחרה להכות על חטא ולקחת אחריות על מעשיה. "לא הקפדנו כמו שצריך, כן התחבקנו וכן היה מגע", סיפרה בוטבול ב"חדשות הבוקר", "אני לא מאשימה אף אחד אלא לוקחת אחריות מלאה על עצמי. כשבחרתי לחבק את חברה שלי, ידעתי טוב מאוד מהן ההשלכות של זה ועדיין עשיתי את זה. האחריות היא עלי ולא על אף אחד אחר".

"היה לנו ממש קשה לעמוד בכללים, במיוחד אחרי שלא ראינו אחד את השני יותר מחודש", שיתפה בוטבול, "בסך הכל אנחנו ילדים, זה היה ממש צפוי שזה יקרה. אם לא היום בגימנסיה, אז עוד שבוע במקום אחר. בגלל שהמצב נהיה פתאום יותר רגוע, הקורונה קצת נרגעה, זה נתן לנו תחושה שגם אם נתחבק לא יקרה כלום. זה לא קרה רק בגימנסיה אלא בכל מקום, גם כשהלכנו לקניון. בסופר היינו רואים שאנשים פחות בלחץ, חשבנו שהמצב נרגע".

מתי התחלת לחשוד שנדבקת בקורונה?
"ביום רביעי הודיעו לכיתה שלי שילדה מהכיתה חולה ובגלל זה כולם צריכים להיכנס לבידוד. לא יצאתי מהחדר מאז. בגלל שיש המון חולים מהכיתה, מהשכבה ומבית הספר, אני לא יודעת ממי נדבקתי ואיך. זה מלחיץ, ישר אתה חושב את מי אולי הדבקת והאם הדבקת מישהו שזה מסוכן לו. יש המון חוסר וודאות".

הופתעת כשקיבלת תשובה חיובית בבדיקה?
"לא הייתי מופתעת בגלל שהמון חברות שלי חולות, אז זה נורא הגיוני שגם אני אהיה חולה. הייתי קצת בהלם ובשוק, אבל אני בסדר עכשיו. צריכים להיות אופטימיים ולדעת שבסוף נעבור גם את זה וכמובן להיות עם היד על הדופק ולהקשיב להוראות".