הקרב על הקול הרוסי בבחירות 2019 הגיע אתמול (שני) לשיאו כשראש הממשלה בנימין נתניהו הציג 25 נציגים שעבדו בעבר בישראל ביתנו ו"ערקו" לליכוד. נתניהו תקף את אביגדור ליברמן ואמר כי לא עשה דבר למען המגזר הרוסי: "במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן, והוא לא עשה כלום", טען נתניהו והוסיף, "הבעיות של המגזר לא נפתרו, הוא ידע לתת רק סיסמאות".

חבר הכנסת מישראל ביתנו עודד פורר אמר ב"חדשות הבוקר" שמדובר בפעילים שעזבו את ישראל ביתנו מזמן: "זו חבורה של מחפשי עבודה, כולם או רובם ככולם פעילי ליכוד כבר שנים ארוכות. אלה אנשים שהתמודדו בליכוד בבחירות המוניציפליות לפני קרוב לשנה וחלקם התמודדו ברשימת הליכוד. זה פשוט בדיחה".

על הטענה של ראש הממשלה שליברמן לא טיפל במגזר הרוסי השיב פורר: "עשינו הרבה, מעל ומעבר למה שנתניהו יודע בכלל. זה לא עניין אותו כשהיה ראש ממשלה, כשבאנו אליו כמשרד הקליטה לבקש דברים ולעשות דברים לא קיבלנו גיבוי ממנו. מה שאתה רואה פה זה היסטריה של נתניהו להסתיר את הדבר האמיתי, כמו מה שהוא הבטיח לחרדים במשא ומתן הקואליציוני, שכל העבודות החילוניות שמתבצעות בסופי השבוע יהיו רק באישור הרבנות והם אלו שיקבלו את הסמכות".

קיש, טוען פורר שאין שם עריק באמת, שזה מצג שווא.
"הבוחרים של ישראל ביתנו אלה בוחרים שרוצים את נתניהו כראש ממשלה. המלחמה שלנו זה על הבוחרים האלה. הם הוטעו בבחירות הקודמות ובבחירות האלה אנחנו רוצים להחזיר אותם לבית האמיתי שלהם. אנחנו בשותפות דרך ארוכה עם איווט ליברמן, כמי שהיה אמור לייצג ולעשות, נתנו לו את האחריות ואת המשרדים השונים והוא לא עשה כלום. 'מילה זו מילה' זה קשקוש. ליברמן זה רק דיבורים".

יושב ראש הממשלה ומודה שבמשך שנים הוא העביר טיפול באוכלוסייה של מיליון איש לקבלן ביצוע, לליברמן.
"מה שהתכוון ראש הממשלה זה שממשלה היא קואליציה, חיבור של כוחות, כמו שגם למגזר החרדי יש את הנציגים שלהם. אנחנו הסתכלנו על ליברמן כמי שבא לדאוג לקדם את האינטרס, הוא אחד שהנושא הזה היה חשוב לו, ובסוף הוא נכשל לחלוטין בכל יכולות הביצוע שלו. אנחנו מכים על חטא בעניין הזה. אמר ראש הממשלה, 'טעיתי שנתתי לו להוביל את זה, לא יקרה יותר, אנחנו לוקחים את זה לידנו, אנחנו מובילים את זה'. אני מאוד אשמח להיות שר הקליטה".

פורר טען כי בשיחה שערך עם קיש לפני חצי שנה, אמר האחרון: 'חס וחלילה שאתקרב למקום הזה' בהתייחס למשרד הקליטה. קיש הכחיש את הדברים: "לא נכון, לא שמעת את זה ממני אף פעם. אתה ממציא. מאוד רציתי להיות שר התקשורת, זה תחום שמאוד מעניין אותי, אבל מעולם לא אמרתי שום דבר על משרד אחר".

קיש סיפר על פגישה אישית שערך עם ראש הממשלה אמש ונשאל האם הובטח לו תפקיד של שר. "אני אחראי על נושא המתנדבים בליכוד, זה יהיה משמעותי יותר בקמפיין הזה. הייתה לנו שיחה טובה, אני חושב שזה מהלך שהוא קריטי להצלחת הקמפיין, לערב יותר את נושא המתנדבים. אני לא נוהג להתרברב בשיחות, בניגוד לאחרים. מה שקיבלתי ומה שאמר לי ראש הממשלה נשאר ביני לבינו. הייתי מאוד מרוצה מהשיחה אתמול".

מה עמדתך על הדברים שאמר רפי פרץ?
"הוא עשה טעות, אמר אמירה שאני לא מסכים איתה, מתנגד, האם בגלל אמירה כזו הוא לא ראוי להיות שר החינוך? אני לא יודע, אני עוד לא מכיר אותו מספיק. כשהוא דיבר על ניהול המשרד הוא אמר שיהיו תקציבים לאיגי, שהוא לא יפגע באף אחד, זאת אומרת שהוא מנתק בין איך שינהל את המשרד לבין התפיסה שלו. אני חושב שצריך עוד לבחון אותו, אני לא אפסול אותו בגלל אמירה אחת. אני לא ממהר לחרוץ דינו של אדם".

פורר, אתם כרגע לשון המאזניים לפי הסקרים. לא תשבו עם הליכוד?
"לא אמרנו דבר כזה בשום פנים ואופן. השאלה איזו ממשלה תהיה כאן, לא נשב בממשלה שתמכור הכל לחרדים. נמליץ רק על מי שיבוא לממשלה שתכלול את הליכוד, אותנו ואת כחול לבן, בלי המפלגות החרדיות, בלי למכור את המדינה הזו ובלי שהיא תנוהל על ידי הרבנות הראשית. נאלץ את שתי המפלגות הגדולות לשבת בממשלה לאומית, ליברלית ורחבה, שתחזיר את מדינת ישראל להיות נורמלית".