בית המשפט ברוסיה דחה בשבוע שעבר את ערעורה של נעמה יששכר והשאיר את עונשה על כנו, וכעת המשפחה בודקת כיוונים חדשים לשחרורה. יפה יששכר, אמה של נעמה, שיחזרה ב"חדשות הבוקר" את מה שהתרחש בין כותלי בית המשפט בעת הדיון הדרמטי.

"זו הייתה הצגה, זה היה פשוט משפיל", תיארה יששכר בדמעות, "היא ישבה כל השעות האלה על ספסל בלי משענת. היא אמרה לעורך הדין להגיד לי שהיא בסדר, כי לא נתנו לי להתקרב אליה. שוטר עמד בכוונה ביני לבינה וחסם אותנו. אחר כך הצלחנו לתקשר דרך העיניים ודיברנו בלי קול. היא הרגיעה אותי ואני הרגעתי אותה. אחרי שאמרו את פסק הדין הוציאו את כולנו מהאולם, ניסיתי להגיע אליה, להתקרב אליה, אבל שום דבר. זה היה מאוד קשה".

כעת, בני המשפחה תולים את תקוותם בביקור נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בישראל בחודש הבא. "אנחנו נערכים הלאה, להמשך", סיפרה יששכר, "אמנם כל יום יש תקווה שיחונו אותה, אבל היא בכלא זמני ובאותה מידה היא יכולה להישלח לכלא רגיל שיכול להיות בכל מקום ברוסיה. אני לא יודעת אם אני יכולה לסמוך פה על השופטים. העיניים שלי נשואות לראש הממשלה, שיעשה את המהלכים שהוא צריך לעשות. חודשים מבטיחים לי שעושים את זה, צריך להחזיר את הילדה הביתה".

את נשארת בינתיים ברוסיה?
"אני פה, רוצה לראות אותה. נכנסים עכשיו לעשרה ימים של חגים, אנסה לראות אותה קודם ולהעביר לה אוכל. אני לא יכולה להשאיר אותה מאחור, אבל אני לא יודעת איך עוד אפשר לעזור, אני ממש אובדת עצות".