הדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על החוק לביטול עילת הסבירות, החל הבוקר (ראשון). ההצבעה שתאשר את החוק באופן סופי צפויה להתקיים מחר בסביבות השעה 19:00.

יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, יניב לוי, אמר הבוקר כי ההסתדרות ממשיכה במאמצים להשגת פשרה בין הצדדים: "גם ברגעים אלה, יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד ונשיא המגזר העסקי, דובי אמיתי, מנסים בכל כוחם לדחוף את הצדדים לשיח. זה נמשך בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, כמעט ולא ישנו".

"ביום חמישי יושב ראש ההסתדרות הגיש לראש הממשלה הצעת מתווה לריכוך העילה המדוברת. אנחנו יודעים בוודאות שגם באופוזיציה ראו את הדברים. ארנון ודובי גילו כי הפערים ניתנים לגישור. זו השעה של כולם לגלות מנהיגות, להניח את האגו בצד ולהסתכל על התמונה הכוללת. עם ישראל מפורק ומופלג".

האם בכוונתכם להודיע על השבתת המשק?
"אנחנו נותנים לצדדים עד השעה 16:00 בצהריים. אם בשעה 16:00 בצהריים לא נראה התקדמות כזו או אחרת, נתכנס, יו"ר ההסתדרות ביחד עם הצוותים שלו והמגזר העסקי ביחד עם דובי אמיתי, ונודיע על המשך הצעדים והפעילות שלנו. הכי קל לי לומר שביתה. אני לא מחפש לומר שביתה, אלא להרגיע. להביא מסר אחר. הציבור שלנו, ולא משנה מאיזה צד, משוסה ומפולג. אנחנו כן אופטימיים ולכן מנסים בכל כוחנו".

אם יו"ר ההסתדרות יכריז על שביתה, הוועדים איתו? הוא עלול לצאת מהשביתה הזו ברווז צולע.
"אם ארנון בר-דוד יחליט ללכת על צעד כזה או אחר, כל ההסתדרות תהיה מאחוריו. אנשים מבינים את גודל השעה. אנחנו לא נגד הממשלה, לא מנסים להפיל את בנימין נתניהו ולא נגד תוצאות הבחירות. אנחנו מנסים כרגע לדחוף לשיח מלא בין הצדדים, למען המדינה של כולנו. זו שעה מאוד קשה, שעה גורלית. אנחנו קוראים לצדדים לגלות אחריות. ארנון יעשה כל שביכולותו כדי להביא בשורה לעם ישראל. מקווה שלא נצטרך להגיע לצעדים ארגוניים. נבחן את התמונה הכוללת".

יושב ראש פורום העצמאיים, רמי בז'ה, קרא לחבריו העצמאיים שלא לשלם מיסים. "ביום שבו אחליט שמדינת ישראל הפנתה לי גב והיא אינה דמוקרטית יותר, כשמבחינתי עילת הסבירות זו תחילת התהליך של מדינה דיקטטורית, אני קורא לחבריי לא לשלם מיסים למדינה דיקטטורית. עברנו את הקורונה, מבצע צבאי, מלחמה, מזג אוויר קיצוני - עכשיו בא לנו נגיף, חיידק, שקוראים לו רוטמן. נטול רגשות, נטול לב. רוטמן ולוין אחראים לבריאות הלב של ביבי נתניהו בימים אלה. חוסר הרגישות שלהם היסטרית. הם רואים רק את עצמם".

"לצד הדרמה המז'ורית שמתרחשת בחוץ, יש את החיים עצמם. חצי שנה יש משבר כלכלי שאף אחד לא מנהל אותו. יש כאן ממשלה שזה לא מעניין אותה. הציבור לא מעניין אותה. זה לא פוליטי: המשבר הכלכלי לא מדלג על תומכי הרפורמה או מתנגדי הרפורמה. הוא פוגע בכולם. הראשונים להיפגע אלה לא המגזר העסקי והחברות הגדולות, אלא אנחנו, העצמאיים הקטנים".

"יש ירידה של 30-40% בצריכה פשוטה. יש דיכוי צרכני. ענף הנדל"ן שוכב על הרצפה. זה לא הקבלנים שנפגעים, אלא אלה שמוכרים חומרי בניין, המתווכים, עורכי הדין, השיפוצניקים. ביבי נתניהו לא התייבש, מי שהתייבש זה אנחנו. חצי שנה התייבשנו. אף אחד לא מטפל ביוקר המחיה, לא מטפלים בשום דבר שנקרא כלכלת ישראל".

שר האוצר מציג נתונים אחרים.
"שר האוצר לא באירוע, שר הכלכלה לא באירוע. ראש הממשלה לא באירוע. אנחנו לא מעניינים אותם. אנחנו לא נתינים והם אדונים, הם לא ישנו את המשטר ויצפו שנשלם מיסים. צו הגיוס שלי זה ה-15 בחודש כשאני לוקח את הפנקס, מדווח ומשלם מיסים. אני קורא לחבריי לא לשלם מיסים למדינה דיקטטורית. אחים לנשק? רופאים לחשק? אנחנו אחים למשק. לא יכול להיות שאנחנו שוכבים על הרצפה ולא זורקים לנו אפילו מנות קרב. יהיה פה עוד מעט בית קברות של עסקים. עסקים ייקרסו. לא רק שלא נשלם מיסים, נהפוך לתקציב במשרד הרווחה. הקונץ זה לעצור לפני שנופלים לתהום. אני קורא לראש הממשלה לעצור ולטפל בדברים".

יש שיאמרו: הישראלים ממלאים את נתב"ג, טסים לחוץ לארץ.
"כולם לוקחים הלוואות. הריבית שוחטת אותנו. האשראי רוצח אותנו. ישראלי חי כאילו אין מחר, אבל תוך חודש-חודשיים קורסות כאן משפחות. הישראלי קונה מכוניות, נוסע לחוץ לארץ, אבל 85% חיים על אשראי. אנחנו נפגעים פעמיים כעצמאיים: פעם אחת במשק הבית שלי, אני משלם משכנתה שטסה לי למעלה, היא רצחנית לגמרי, יש לי יוקר מחיה למלא את המקרר, ופעם שנייה אני צורך אשראי עסקי. האשראי העסקי הורג אותנו. הריביות, ההלוואות, הכל מתייקר. העצמאיים יהפכו להיות העניים החדשים במדינת ישראל הלא-דמוקרטית".