האם מספר שתיים ביש עתיד בדרך החוצה מהכנסת? חברת הכנסת אורנה ברביבאי שוקלת בימים אלה ריצה מטעם המפלגה לראשות עיריית תל אביב, בבחירות לרשויות המקומיות שיערכו בחודש אוקטובר.

הבוקר (שני) הבהירה ברביבאי שאם תתמודד לראשות העירייה, תתפטר מהכנסת. "אני בוחנת את ההתמודדות ברצינות רבה. צריך לבדוק את המשמעויות. כשאחליט, אבוא ואגיד. אני צריכה לוודא שאנחנו עושים את הדברים נכון. זו החלטה משמעותית".

"בהנחה שאני הולכת לראשות עיר, אתפטר מהכנסת. זה צריך להיות ברור. מבחינתי, זה תנאי אתי. כמספר שתיים ביש עתיד, מבחינתי החוויה הזאת של להשתייך ליש עתיד בראשות לפיד היא משמעותית מאוד. ועדיין, לכשזה יקרה, אם וכאשר, אין ספק שלא אשאר ואדלג בין שני עולמות תוכן שמחייבים טוטאליות מלאה כאן ושם".

ברביבאי, נציגת יש עתיד לשיחות בבית הנשיא, התייחסה למתיחות סביב כינוס הוועדה למינוי שופטים. יש עתיד הודיעה כי אם הוועדה לא תתכנס ועבודתה תחל, לא תהיה הסכמה בבית הנשיא: "אין אולטימטום, אלא הגדרה של הקווים הנכונים שיבטיחו את שמירת ישראל כמדינה דמוקרטית - ובטח לא פוליטיזציה של מערכת המשפט".

"אמרנו מהיום הראשון שנעשה הכל כדי להגיע להסכמה רחבה ואנחנו מתייצבים להידברות ועושים כל מה שנדרש. אבל, אם הוועדה לא תוקם, או אם היא תוקם ולא תכונס, כאיזו הצגה, מבחינתנו אלה הקווים".

אתם קרובים להסכמות בבית הנשיא?
"אנחנו מנסים לייצר מאמץ. אלה לא מילים, אלא תכלית הכינוס שלנו. לקחנו את כל ההחלטות האיומות בעיניי של הרפורמה, פירקנו אותן לחלקים, ובכל חלק דנו בנפרד. אמרנו מה משמעות החוק, הצד השני הביע את דעתו, שמנו את זה על השולחן. מלכתחילה אמרנו שלא תהיה הסכמה עד שלא נראה את המכלול. לא ביקשנו משהו חריג, אלא להקים את הוועדה כפי שהייתה. זה התנאי הברור והחד משמעי. לא הולכים הלאה לפני שנוודא את זה".

אומרים שהרפורמה המשפטית מתה.
"לא מסכימה. ראינו את לוין בשבוע שעבר במליאה, אחוז טירוף להעביר את הרפורמה הזו. לא מוכנה להגיד שהסכנה חלפה. מבחינתי, הסכנה עוד מרחפת. תראו מה עשו ביום שישי בלילה עם המעצרים, ההתנהגות הבוטה, האלימות. יש רוח שאומרת: פגיעה בזכויות אזרח במדינת ישראל, ומבחינתי אסור לתת לזה לקרות".

מה חשבת על תקרית שמחה רוטמן והמגפון?
"כמי שנגררה מהוועדה אצלו שוב ושוב, כי לא נתן לנו זכות דיבור, ובאמת היה שם מופע אימים, אני אומרת שזכות האזרח להפגין כאשר מדובר על פגיעה מאוד משמעותית בזכויות אדם. אם יוצאת אישה עם מגפון ואומרת לו מה שהיא חושבת עליו והוא מושך לה את המגפון ואז מתקרבן ומתבכיין - מספיק, אין לי טיפת אמפתיה לאיש הזה".

האם מתקרב הרגע שישראל תצטרך לקבל החלטה דרמטית באשר לאיראן?
"הרפורמה המטורפת הזאת מרחיקה את ארצות הברית מישראל, כשישראל צריכה מאוד את ארצות הברית. שאף אחד לא יעלה בדעתו שישראל יכולה להתמודד עם אתגרים מסוגים אסטרטגיים כאלה מבלי ליווי וגיבוי מארצות הברית, למרות שיש לנו יכולות. זה מלמד על סדרי העדיפויות של הממשלה ההזויה הזאת, שרואה איום הולך ומתגבר ומוכנה לסכן אסטרטגיה ברורה וחד משמעית לתועלת ישראל. השיח על איראן בעיניי לא לגיטימי, הרטוריקה שמייצרים מול אזרחי ישראל לא לגיטימית, על איום שמתרחש בכל רגע נתון".

האם ישראל על סף תקיפה באיראן?
"לישראל איומים רבים ומגוונים, הקשה והמאיים ביותר זה איראן. טוב יעשה ראש הממשלה אם יגנוז את הרפורמה ויגיד ללוין: 'הלכת רחוק מדי, רוטמן עשה עבודה גרועה עבורך, תגנוז את הרפורמה בבקשה ובוא נתעסק בסדרי העדיפויות, במה שחשוב לאזרחי ישראל, גם בביטחון וגם בכלכלה'. ראיתי בערוץ 14 את האמירה על החייל והחיילת במוצב. נשבעת לכם שלא ישנתי חצי לילה בגלל האמירה הנבזית הזאת. להגיד שהקשר בין החייל והחיילת ב-12 שעות שהם היו ביחד בגבול, כשהם מגנים בגופם על אזרחי המדינה. אנחנו משתגעים. חיילים נשלחים להגן עליהם והם עולבים בהם ובזכרם בצורה כל כך בוטה".