מתווה התו הירוק בקניונים ובמרכזי המסחר ייכנס בלילה שבין ראשון לשני לתוקף. במסגרתו, הקניונים יפעלו במתכונת תו סגול. הכניסה לחנויות שאינן חיוניות ושטחן מעל 100 מ"ר תתאפשר רק בהצגת תו ירוק. לעומת זאת, בחנויות חיוניות שבהן נמכרים מוצרי היגיינה ואופטיקה, כמו גם במרכולים ובסופרמרקטים, לא יידרש תו ירוק. בנוסף, לא תתאפשר ישיבה בדוכני המזון בקניונים אלא באיסוף עצמי בלבד.

שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות המסחר, האופנה וההסעדה, תקף הבוקר (ראשון) את הממשלה בעקבות התקנות החדשות. "אנחנו לא ערוכים ולא מוכנים. התקנה הזאת מכניסה אותנו לצרות", אמר תורג'מן בשיחה עם ניב רסקין, "נפטרנו מהרעיון האווילי של הצמידים, כן נציב שלטים - אבל יש ציפייה הזוייה מהממשלה שנציב ש"ג בכניסה לכל חנות מעל 100 מ"ר. אי אפשר".

"התקנה הזאת לא תוריד בגרם את התחלואה", המשיך תורג'מן, "מגיעים אלינו אנשים אחרי שביקרו במקומות העבודה שלהם, ללא צורך בתו ירוק או תו סגול. הם מגיעים אלינו בתחבורה ציבורית, ללא תו ירוק או תו סגול. הם מגיעים אלינו אחרי שביקרו בבנקים, בביטוח לאומי, בבתי המשפט, אחרי שנכנסו ויצאו ממגדלי המשרדים - ללא תו סגול וללא תו ירוק. שמישהו יגיד לי שזה עושה שכל. אלה רעיונות פתטיים".

"זה חרטה ברטה בריבוע, לא יעשה כלום. הממשלה קנתה סנט אחד של תחלואה במיליארד דולר. זה יזיק למסחר ויוריד את הפדיון ב-30%. אם זה היה עוזר - ניחא, אבל כל התסבוכת הזאת זה בגלל שהממשלה לא רוצה ללכת על הראש של הבלתי מחוסנים - סגר על הבלתי מחוסנים, קנסות, חובת חיסון והעלאת פרמיית ביטוח הבריאות".

אם אתה טוען שהמתווה לא ישים ממילא והכל ימשיך כרגיל, איך אתה נפגע מזה כלכלית?
"מי שלא יגיעו לקניון אלה הורים לילדים שאינם מחוסנים. רק 10% מהילדים מחוסנים. אנחנו מצפים מהורים שישאירו את הילדים שלהם מחוץ לחנות חיונית וייכנסו? הם יעדיפו להיכנס לחנות חיונית מחוץ לכותלי הקניון. ההורים הנורמטיביים ששמים לב לתקנות לא יגיעו לקניון אם יניחו שהם צריכים להיכנס לחנות ספציפית עם תו ירוק כשלילדים שלהם אין, או שלא יביאו את הילדים איתם - ורק הדבר הזה זה שליש מהפדיון".

מה הדרישה שלכם בעצם?
"אם רוצים באמת למנוע תחלואה, צריכים לעשות תו ירוק גורף - במקומות העבודה, במשרדי הממשלה ובמגדלי המשרדים של ההייטקיסטים ועורכי דין. הכל כולל הכל, כן חיוני או לא חיוני, בלי להחריג. במקום זה עושים אנדרוגינוס מטופש - כולם מסתובבים בסביבה שאין בה תו ירוק או תו סגול, מערבבים אותם בתוך הקניון אבל אז פתאום רק בחנויות מעל 100 מ"ר יש תו ירוק. מה אשם בעל חנות שהשטח שלו הוא יותר מ-100 מ"ר? הלקוחות לא יפקדו אותו, הם ילכו לחנויות שמתחת ל-100 מ"ר. איפה ההיגיון בזה?".