אמש (שני) פרסם אמנון אברמוביץ' במהדורה המרכזית של חדשות 12 כי הרב אלימלך פירר החליט שלא לקיים את ערב ההתרמה לעמותה שבראשותו, עזרה למרפא. זאת, בעקבות הביקורת הציבורית שהופנתה כלפיו בטענה כי הדיר נשים ממופע המחווה לשלמה ארצי שהיה אמור להתקיים במסגרת אירוע ההתרמה.

מנחם הורוביץ, מקורבו של הרב פירר, הדף את הביקורת שהושמעה כלפי פירר בימים האחרונים. "זאת רשעות במרחב הציבורי", טען הורוביץ, "זו לא הדרת נשים מהמרחב הציבורי, אין שום קשר להדרת נשים. זה לא המקרה. חשבתי לתומי שבאירוע שמתקיים בהיכל התרבות, שבו יושבים מאות נשים וגברים יחדיו, שעל הבמה עומדת עיתונאית, שבתזמורת הפילהרמונית נשים מנגנות, שברגע הזה נוציא החוצה את הבטריה של סיפור הדרת הנשים".

"הרב פירר מדבר עם נשים, מלווה נשים ומבקר נשים", המשיך הורוביץ, "הוא מקבל מדי בוקר בחדר הקטן של עזרה למרפא עשרות נשים ומסייע להן. כמה מהן יגידו לאחר מכן, 'הצלת את חיי'. בבתי החולים הרב פוגש עשרות נשים, שואל לשלומן ואיך אפשר לעזור להן ומדבר עם רופאות".

דיברת איתו בשעות האחרונות?
"אני מתבייש לדבר איתו. היום זה יום ההולדת של הרב, אני מתבייש לשאול אותו איך הוא מרגיש בבוקר יום הולדתו, אחרי 40 שנה של טיפול במאות אלפי אנשים שבאו להתייעץ איתו ולשאול מה הוא מציע לעשות מבחינה רפואית".

אלי יצפאן, שהיה אמור להנחות את ערב ההתרמה, הביע צער על ההחלטה לבטל את האירוע. "אני חושב שזה פספוס גדול, חבל שזה נגמר ככה", אמר יצפאן, "לאירוע הייתה מטרה מאוד חשובה, לאסוף כסף לאנשים שהתרופות שלהם לא בסל התרופות ולאנשים שצריכים ניתוח או אבחון שאי אפשר לעשות אותם בארץ. אבל נהיה הר געש כזה גדול, שזה הפתרון היחיד לעת עתה כדי להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות. יש בארץ מספיק דברים שבגללם אנחנו חלוקים ומסוכסכים, לא צריך להוסיף".

כמנחה הערב, היה צריך לקיים את האירוע לדעתך?
"אני הייתי בא כמו גדול למופע, אבל אני מרגיש נורא לא נעים ולא בנוח עם מה שקרה מסביב לאירוע. כל הפוסטים שאנשים כתבו אחד על השני, כל הירידות של אמנים על אמנים אחרים. זה היה מיותר. הרב פירר הוא איש גדול ואציל, הוא החליט להוריד את האירוע בגלל מה שקרה וכל הכבוד לו על זה".