6,578,084 בעלי זכות הצבעה ייצאו היום (שלישי) להצביע ב-12,127 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ ויבחרו את נציגי הכנסת ה-24. בשעה 22:00 בערב הקלפיות תסגרנה, ואז גם יתפרסם מדגם חדשות 12 עליו אמון מנו גבע, מנכ"ל מכון "מדגם".

מנו שוחח הבוקר עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" והעריך כי ייתכן שגם בשעה 22:00 בערב, עם פרסום תוצאות המדגם, לא נדע בוודאות מי ראש הממשלה הבא. "בבחירות האלה זה הרבה יותר מורכב", הסביר מנו, "יש הרבה גורמי אי ודאות הפעם - אחוזי ההצבעה, ארבע מפלגות שנמצאות על סף אחוז החסימה וגם אחוז המתלבטים. הסקר האחרון שפורסם הוא בהחלט בסיס לשינויים, הפעם צריך להיזהר".

"לפי הסקר האחרון, יש ארבעה אחוז מתלבטים", המשיך מנו, "ההתלבטויות הן בתוך הגושים - תומכי נתניהו ומתנגדי נתניהו. היחיד שאנחנו לא לגמרי סגורים לגביו זה בנט, לא בטוחים עם מי הוא הולך".

מה המגמות כרגע? איזה גוש מוביל?
"קשה לדעת, זה גבולי מאוד כרגע. אנחנו מקבלים בגושים 60-60. נניח שנתניהו יתחזק, השאלה על חשבון מי. אם הוא מתחזק על חשבון בנט או על חשבון הציונות הדתית, אז בסופו של דבר זה לא משנה לגוש".

מה לגבי קרבות התחתית?
"זה יכול בהחלט להכריע את הבחירות, תלוי באיזה צד. לפי הסקר האחרון יש ארבע מפלגות שעומדות על ארבעה מנדטים. יש כאלה שמגרדות את הארבעה מנדטים מלמטה, ויש כאלה שנמצאות מעל הארבעה".

איך אתה מסביר את הצניחה של סער ובנט מ-30 מנדטים ביחד לאיזור ה-20?
"זה נורא פשוט. לבנט היו 21 מנדטים, אבל אז סער נכנס והודיע בצורה מפורשת שהוא לא הולך עם נתניהו. הקולות עברו מבנט לסער, אלא שאז לפיד התחיל לעלות והקולות עברו אליו. עכשיו התחילה מגמה שבה מנדטים מבנט עוברים לנתניהו, גם מסער אבל פחות. היום כל אחד מהם עומד על תשעה מנדטים".

אתה חושש מפני טעויות אפשריות במדגם?
"אני מתרגש, אבל גם מתוח. אנחנו עושים את העבודה בצורה מקצועית, אבל תלויים הרבה מאוד בשיתוף הפעולה עם הציבור. בסקר האחרון שעשינו בבחירות 2020, סבב ג', לא היה כמעט הבדל מול תוצאות האמת. הפעם אנחנו צופים שזה יהיה מורכב יותר, גם בגלל שאנחנו בתקופת קורונה. אנחנו פועלים לפי הנחיות משרד הבריאות ומקווים שאנשים שיצביעו בקלפי יעברו להצביע גם בקלפי המדגם".