מתווה הסגר בחגים יובא היום (ראשון) לאישור הממשלה. על פי המתווה, הסגר יחל ביום שישי הקרוב ויימשך לפחות שבועיים, תוטל הגבלת תנועה של עד 500 מטרים ממקום המגורים, מערכת החינוך והמסעדות ייסגרו ובבתי התפילה תותר התכנסות של עד 20 איש בשטח פתוח ו-10 איש במבנה סגור.

לפי ההערכות, חלק משרי הממשלה צפויים להתנגד למתווה ולדרוש שינויים בו. השרים מזהירים כי הסגר צפוי לפגוע במשק הישראלי באופן משמעותי. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע אמש בחדשות סוף השבוע עם דנה ויס: "חד משמעית - לא יהיה משא ומתן על התוכנית. ברגע שנתחיל להעמיד תנאים של תחום זה או אחר, נקריס את כל ההצעה וכתוצאה מכך, את מערכת הבריאות".

השר להשכלה גבוהה ולמשאבי המים, זאב אלקין, הפנה הבוקר אצבע מאשימה כלפי פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו וצוות המומחים שלו, על ההידרדרות לסגר מלא. "אני מצפה מהמומחים שמופיעים בפנינו לקחת אחריות", אמר השר אלקין ב"חדשות הבוקר", "לא יכול להיות מצב שלפני שבועיים גמזו אומר, 'אין צורך במהלכים ארציים גם אם המספרים יעלו, מספיק לפעול בערים אדומות'. היום, אותם אנשים אומרים שצריך סגר מלא".

"לפני שבוע המומחים של גמזו אמרו לנו - אין דבר כזה סגר לשבועיים, כדי שסגר ישפיע הוא צריך להיות שלושה-ארבעה שבועות מינימום", המשיך השר, "אני דורש מאותם המומחים שמציעים לנו סגר תוכנית ברורה ואמיתית, שלא יעבדו עלינו. אם סגר של שבועיים לא מספיק שיגידו לנו את האמת, שהוא יימשך שלושה שבועות או חודש".

אתה תצביע בישיבת הממשלה בעד סגר מלא?
"אין לי בעיה להצביע בעד צעדים חריפים, אבל אני לא מבין את השיטה. לפני שבועיים פרופ' גמזו אמר שאין צורך ללכת על מערך ארצי אלא על מערך איזורי עם תוכנית הרמזור. אישרנו את התוכנית, התרנו דברים שהיו אסורים קודם. שאלנו בדיון אם זה לא מסוכן מדי, התשובה הייתה שמספיק ללכת על צעדים חמורים רק באיזורים האדומים. אישרנו בקבינט הקורונה סגר מלא על 40 הערים האדומות, שום דבר מזה לא בוצע. הלכו במקום זה על משהו הרבה יותר קל כי פרופ' גמזו חשב שזה יותר מדי וגם כי היו לחצים".

מה לגבי פיצוי לאנשים שלא יעבדו בעקבות הסגר?
"צריך לחשוב טוב האם ללכת בשיטה הקודמת, או שזה נכון עד כמה שאפשר לתקצב את זה דרך המעסיק. למרות שרוב מערכת הפיצוי כבר מוכנה מראש, אני שומע רעיונות משר האוצר להקל בסיוע לבעלי עסקים, גם לאלה שמפסידים רק 25% ולא 40%. זה מהלך מאוד נכון ואני תומך בשר האוצר בכיוון הזה".

שר האוצר מתנגד לסגר, הוא טוען שזה אסון כלכלי.
"בסוף, מדינות שהלכו רק עם הכלכלה והתעלמו מנתונים בריאותיים נשארו גם בלי בריאות וגם בלי כלכלה. לא יהיה מנוס מצעדים חריפים, אבל הצעדים הכלכליים צריכים להיות על השולחן מראש. לא יכול להיות שמערכת החינוך בגילאים הנמוכים תושבת, איך אנשים יילכו לעבודה? זה חוסר היגיון טוטאלי. חשוב שתהיה שיטה מאוד ברורה עם פרמטרים מספריים מתי עוברים משלב לשלב, כי אי אפשר לעבוד בצורה כזאת".