הטבות חדשות לעצמאיים: שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן הודיע הבוקר (שני) ב"חדשות הבוקר" כי במהלך השבוע הקרוב תוקם קרן הלוואות חדשה לעצמאיים בהיקף של ארבעה מיליארד שקלים שערבות המדינה בה תעמוד על 50% במקום 15% כיום. "זה שיעור מאוד משמעותי והוא ייתן מענה בעיקר לעסקים שנמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר כמו מסעדות, אולמות אירועים ובתי מלון", הסביר שר הכלכלה.

עוד הודיע כהן כי החל ממחר יתחיל לפעול באתר רשות המיסים מנגון הפיצויים לעצמאיים: "נתנו לעצמאיים דמי אבטלה של 6,000 שקלים בחודש מרץ ובגין חודש אפריל זה עולה ל-10,500 שקלים או עד 70% מהשכר. ממחר עצמאיים יוכלו להיכנס לאתר מס הכנסה, להזרים את הנתונים ואם ירד להם המחזור ב-25%, הם יוכלו בנוסף לדמי אבטלה לקבל פיצוי. הכסף ייכנס לחשבון שלהם בתוך 48 שעות".

הממשלה תדון הבוקר בסדרת הקלות משמעותיות נוספות כגון פתיחת קניונים ומכוני כושר. "לגישתנו, עד אמצע יוני צריך לפתוח את כל המשק בתהליך מדורג", אמר כהן, "אנחנו מדברים על פתיחה מיידית של הקניונים, השווקים, הצימרים והפארקים. בנוגע למכוני כושר ומסעדות, הכוונה היא לפתוח גם אותם בעוד חודש ימים בכפוף לשלושה כללים: שמירה על מרחק שני מטרים, חבישת מסיכה ושמירה על היגיינה".

"לפני חודש הובלנו את פתיחת התעשייה והשירותים באופן מלא ולא ראינו שמה הידבקות המונית", המשיך כהן, "אני שמח שלמשרד הבריאות נפל האסימון והם אומרים, 'אוקיי, הנתונים הטובים מחייבים את פתיחת המשק'. אני רוצה לצמצם את ההגבלות. להמשך הסגר יש השלכות כלכליות משמעותיות. אם הסגר יימשך, המשמעות היא שבשנה הבאה יהיה לנו פחות כסף לתחבורה, לבריאות, לביטחון ולרווחה".

הודעת על קרן הלוואות, אבל העצמאיים מספרים שהבנקים לא סופרים אותם, אומרים להם אוטומטית לא.
"הבנקים חייבים להיכנס מתחת לאלונקה. דיברתי באופן אישי עם נגיד בנק ישראל, ומכיוון שהבנקים לא עושים את זה הגשתי הצעת חוק יחד עם חבר הכנסת שלמה קרעי שאומרת שהבנקים יהיו מחוייבים לדחות את תשלומי ההלוואות לשישה חודשים".

איך תעבוד החזרה לשגרה בקניונים?
"תהיה בדיקת חום לכל אחד מהנכנסים והגבלה לכמות האנשים פר מטר, לצורך העניין אדם אחד על כל 15 מטר מרובע. לא תהיה אפליקציה אלא רישום ידני של כל אחד שנכנס לקניון. הקניון יחולק למתחמים של עד 6000 מטר מרובע, כדי שאם אדם נדבק נוכל לדעת בדיוק איפה הוא היה ומי האנשים שהיו לידו".