בצלאל סמוטריץ', שר התחבורה ויושב ראש האיחוד הלאומי, תקף את תוכנית השלום שהציג נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בנוכחות ובתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"תוכנית טראמפ לא טובה, ולו היינו נדרשים לאשר אותה בממשלה או בכנסת, היינו מתנגדים לה בכל כוחנו", הודיע סמוטריץ', "זאת תוכנית שבקצה שלה יש הקמת מדינה פלסטינית, דבר שלא ניתן בשום פנים ואופן שיקרה. ארץ ישראל כולה שלנו ולא נוותר על אף סנטימטר ממנה. זה נכון ציונית, ערכית, יהודית וכמובן ביטחונית, כפי שמעידה ההיסטוריה של 100 שנות ציונות".

שר התחבורה קרא לנתניהו להחיל את הריבונות על בקעת הירדן והישובים ביהודה ושומרון בהקדם: "ראש הממשלה, תחיל את הריבונות כאן ועכשיו, כמה שיותר מהר וכמה שיותר עמוק ומשמעותי. בעזרת השם נחיל את הריבונות במהלך השבוע הבא, אם לא בראשון אז בשני או בשלישי. זה יקרה, וזה אירוע היסטורי ודרמטי".

יש אלופים לשעבר שמזהירים שסיפוח מיידי עלול להוביל לתגובה קיצונית של ירדן ולהבעיר את השטחים.
"אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. לכל מהלכי האימים למיניהם, תשתו מים ותרגעו. במשך שנתיים מערכת הביטחון לא איפשרה את תוכניות הבנייה של שכונת השוק בחברון. הגיע נפתלי בנט, קיבל את ההחלטה והשמיים לא נפלו, המזרח התיכון לא בער. הסכם השלום עם ירדן הוא אינטרס ירדני יותר מאשר ישראלי, הדבר האחרון שהממלכה ההאשמית צריכה זה גבול עם מדינה פלסטינית. אני מזכיר שיש רוב פלסטיני בירדן וזה עלול לערער שם את המשטר. יכול להיות שהם ייצאו ידי חובה וישלמו מס שפתיים כדי להרגיע את הרחוב, אבל הסכם השלום לא יבוטל והשטח לא יבער".

יש ששואלים האם לראש הממשלה יש לגיטימציה להביא תוכנית מדינית כזאת בממשלת מעבר.
"יש המון צביעות בטענה הזו. ב-99' אהוד ברק, 12 יום לפני הבחירות, אחרי שממשלתו נפלה והכנסת פוזרה, הלך לקמפ דיוויד למשא ומתן מסוכן ומופקר שרצה חלילה בסוג של מכירת חיסול לערבים. אז הייתה טענה שראש ממשלה שאיבד את המנדט ונמצא סמוך לבחירות לא יכול לנהל משא ומתן בסוגיה כל כך קריטית. האירוע הזה הגיע לבג"ץ ובתמיכה חד משמעית של היועץ המשפטי לממשלה נקבע שמותר גם לראש ממשלת מעבר לנהל משא ומתן. מה שמותר לברק ולשמאל בוודאי מותר גם לימין".

יש גם את כתבי האישום שעומדים כנגדו.
"כשמסתכלים על אירועי הימים האחרונים, אני חושב שכתבי האישום נכנסים לפרופורציות. נתניהו הוא מדינאי דגול. אני לא צריך לחתום על כל התנהגות שלו, אבל אני בפירוש חושב שהדברים נכנסים לפרופורציות לאור התרומה של האיש הזה למדינת ישראל. התרומה עולה עשרות, אם לא אלפי מונים על החסרונות האלה".