בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על העיתונאית ספיר ניסני שלושה חודשי מאסר בפועל, זאת אחרי שהודתה במסגרת עסקת טיעון בגרימת חבלה ברשלנות. כזכור, לפני ארבע שנים נעצרה ניסני בחשד ששפכה שמן רותח על אמה בעת שזו ישנה במיטתה. כתוצאה מהפציעה הקשה האם נפטרה כחודשיים לאחר מכן.

ניסני טענה כי מדובר בתאונה ושבמהלך חיפושה אחר התבלינים שאמה שמרה בארון שבחדר השינה שלה, מעדה על שואב אבק שהיה מונח על הרצפה וכתוצאה מכך איבדה אחיזה בסיר שהחזיקה בידיה והשמן נשפך על אמה.

פליאה ניסני, אחותה של ספיר, משוכנעת שספיר עשתה זאת בכוונה. "קשה לי להסביר איך לא הצליחו להוכיח שהיה פה משהו שהוא הרבה מעבר לגרימת מוות ברשלנות", אמרה פליאה ב"חדשות הבוקר", "אני אישית מכירה את ספיר, אבל גם מי שלא מכיר ושומע את הסיפור מבין שאי אפשר לחשוב שזה נעשה בלי כוונה. נורא עצוב לי. ספיר אולי תיכנס שלושה חודשים למאסר, אבל אנחנו מגיל 20 בלי אמא וזה לא ישנה את זה".

"בחורה שמבשלת ב-12 וחצי בלילה, מתהלכת לה עם הסיר, שמה אותו על הבטן, מערבבת והולכת לחדר השינה, ותוך כדי גם מנסה לפתוח את הדלת ולקחת את המפתחות, כל הסיפור הזה נשמע נורא מונפץ ולא הגיוני", המשיכה פליאה, "היא אומרת שהיא לא שמה לב שהיה שואב אבק רובוטי ופשוט מעדה, נפלה וכל התכולה נשפכה על אמא. כשאתה רואה את המזרן אחרי מה שקרה, אתה מבין שאין שם משהו שנעשה שלא בכוונה".

ספיר ניסני (צילום: קשת)
ספיר ניסני | צילום: קשת

"תכולת הסיר נשפכה כולה על הראש והכתפיים של אמא שלי. אני אחסוך בתיאורים של מה שנאלצנו לראות ואילו מראות נאלצו לחוות אחר כך. אנחנו מכירות את ספיר, אנחנו יודעות על אירועי האלימות שהיו בעבר, המשטרה הייתה מעורבת אז. קשה לי להאמין שכל הנתונים האלה כמכלול לא ייצרו תמונה שמהווה משהו שהוא מעבר לגרימת מוות ברשלנות".

פגשת אותה מאז האירוע? התעמתת איתה בבית המשפט?
"זה היה יותר מדי בשבילנו, זה לא יכול לעזור בלאו הכי. אנחנו נפגשות רק בבתי המשפט בהליך האזרחי שעוד רחוק מאוד מלהסתיים. ספיר עדיין גרה בבית בכפר סבא וצוברת חובות על הדירה, היא טוענת שכל הרכוש של אמא שייך רק לה ושלא מגיע לנו חלק בו. לצערנו נאלצנו לתבוע את חלקנו בבית המשפט וגם שם ספיר עושה קרקס מההליך המשפטי. היא לא מגיעה לדיונים, הקורונה התלבשה לה בול".

יש לך חשש שהיא תנסה לחזור לחיים שלך?
"אנחנו עושות מה שאנחנו יכולות כדי לשמור ממנה מקסימום מרחק. אנחנו לא בתקשורת איתה. אין לי חשש שהיא פתאום תופיע בחיים הפרטיים שלי, אבל אני יודעת שמחכה לנו עוד תקופה נורא ארוכה בבתי משפט. אין לנו אפשרות לאחות את השברים ולנסות להתחיל חיים חדשים כי היא פשוט לא נותנת לנו".

את מצליחה להבין מאיפה הגיעה השנאה הזאת שספיר רחשה לאמא שלכן?
"אמא שלי אהבה את ספיר אהבת נפש, הוא ויתרה על כל החיים שלה רק כדי להחזיק אותה קרוב ושאנשים לא יידעו מה קורה. רק המשפחה שגרה בבית יכולה להבין איזו הקרבה אמא עשתה בשביל ספיר. השנאה הזאת אין בה כלום מתחת. כל סיפור הסינדרלה שספיר ילדה מוכה ושמתעללים בה זה כל כך תלוש מהמציאות, אני כואבת את הכאב של אמא שלי שנאלצה להרגיש לא אהובה מהבת שלה אחרי כל מה שהיא עשתה בשבילה. נורא עצוב שאמא שלי לא פה כדי להגן על עצמה".

ניסני בבית המשפט, ארכיון (צילום: חדשות 2)
ספיר ניסני | צילום: חדשות 2

אחרי האירוע אמא הייתה בהכרה תקופה מסויימת, מה היא זכרה מהלילה ההוא?
"אמא הייתה בהכרה ארבע שעות אחרי האירוע אבל הייתה נורא כאובה ולא ממש איתנו. לצערנו לא הספקנו לפגוש אותה כי ספיר לא התקשרה לעדכן אותנו במהלך הלילה. ידענו מזה רק אחרי שקסם הגיעה בשש וחצי בבוקר וראתה את ספיר מכניסה לשקיות זבל סדינים, כריות ומצעים. היא שאלה מה קרה ואחרי שעה של הסברים, ספיר הסבירה לה מה היה. לא הייתה לנו אפשרות להיפרד מאמא וזה משהו שילך איתנו".

נשמע שבתוך הסיוט הזה גם ספיר נמצאת באיזושהי מצוקה, חשבתן על לנסות ולעזור לה?
"עברנו את כל השלבים. אחרי המקרה ניסינו לעזור לה, אבל ספיר לא נותנת שיעזרו לה באף צורה. גם אמא שלי רצתה לעזור לה ובסוף מה שהיא חטפה זה שכל כפר סבא חשבה שהיא מתעללת בה. כשאמרנו לספיר, בואי נחלק את הבית ונממן לך טיפול, היא לא נתנה ונשארה בבית, לא זזה משם. ספיר מבחינתה לא צריכה עזרה. זה עצוב, אולי בכלא היא הייתה מקבלת איזשהו טיפול שהיה עוזר לה, אבל אני ממש קטנת אמונה שהיא תיכנס לשם".