הדרמה הגדולה של הבחירות המקומיות נרשמה הבוקר (חמישי) בבית שמש. אשה, דתייה, מנהלת בית ספר לשעבר, הדיחה את ראש העיר החרדי המכהן. כל זאת בעיר שהפכה סמל למאבק בין קבוצות חרדיות לחילונים ודתיים לאומיים, ומקרים רבים של הדרת נשים.

אחרי שספירת הקולות הסופית העניקה לה את הניצחון על חודם של 500 קולות, סיפרה ד"ר עליזה בלוך ב"חדשות הבוקר": "בית שמש קמה ליום חדש, רקדנו בכיכר עד אור הבוקר. כשיצאתי למסע הזה הייתי צריכה לשכנע את האנשים שיש סיכוי, רוב הציבור היה סקפטי אבל לאט לאט גדלה האמונה בזה שהאופציה אפשרית, והגענו ליום הזה".

בלוך, שניהלה את רשת תיכוני "ברנקו וייס" הסבירה את הבחירה בה כאישה בעיר שמתנהלים בה לא מעט מאבקים בהדרת נשים, ועימותים בין חרדים ולא חרדים. "בקמפיין שלי לא היו השמצות ולכלוכים, אלא ניסיון לדבר עם אנשים. אלפי חרדים הצביעו לי ולא הופתעתי, היה לי מטה של פעילים חרדים מכל הזרמים. עברנו דלת-דלת, עיניים מול עיניים, ויצרנו שיח אחר ביישוב. לכל מי שלא גר בבית שמש נדמה שהכל בה סביב אירועים אלימים. יש לנו יותר ממאה עשרים אלף תושבים שרוצים חיים שקטים ותדמית אחרת למקום שלהם, והבחירה בי הוכיחה זאת. בית שמש תהיה מהיום מודל לחיים משותפים".

בלוך, אם לארבעה ונשואה לרופא בהדסה עין כרם, ניהלה קמפיין שבו בחרה במודע לא לשים את תמונתה על שלטי הבחירות. "זה אילץ את הקמפיין להתעסק במהות והיה מאתגר יותר. אני קוראת למועמדים גברים - תוותרו על התמונות שלכם, זה מביא לשיח יותר עמוק. מעולם לא חשתי שיש תקרת זכוכית ואני קוראת לכל הנשים לצאת, להילחם ולהשפיע. השדה הפוליטי רובו גברי אבל מדינת ישראל מעוניינת בשיח חדש".

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראשון-חמישי, 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12