טיסת אל על שהייתה בדרכה מניו יורק לישראל בסוף השבוע, נאלצה לנחות בשדה התעופה הליפקס שבקנדה בעקבות ריח עשן שהתפשט בתא הנוסעים. 200 הנוסעים שהיו על המטוס נשארו בקנדה לסוף השבוע, מהחשש שהמטוס לא יספיק לנחות בישראל לפני כניסת השבת.

דורית עדי, אחת הנוסעות בטיסה LY26, שיחזרה ב"חדשות הבוקר" את הרגעים בהם הבינו הנוסעים שמשהו אינו כשורה. "שעתיים לתוך הטיסה, אני רואה דיילים רצים. על המסך ראינו שהמטוס עושה פניית פרסה", סיפרה עדי, "אנשים התחילו להיכנס ללחץ. התחלנו להריח ריח של עשן שהתפזר במטוס, אחד הדיילים אמר שיש תקלה חשמלית ושחייבים לנחות. זה היה קשה מאוד קשה ומטלטל, מאותו הרגע מה שרץ לנו בראש זה, עוד רגע יהיה הפיצוץ, עוד רגע המטוס מתפוצץ".

לדברי עדי, חצי השעה שחלפה עד לנחיתה המוצלחת בקנדה, הייתה ארוכה ומלחיצה מאוד. "הפחד הוא פחד מוות, התחושות איומות. אי אפשר להתגבר על זה. רעדתי, נעשה לי קר, רציתי לקום לעזור לאחרים אבל לא יכולתי להרים את עצמי. כל דקה היא נצח, רצינו כבר לראות את עצמנו על הקרקע. את אומרת לעצמך, אוקיי, הודיעו שהתקלה מינורית, אבל אולי ברגע הנחיתה זה יתפוצץ. החיים עברו לנו מול העיניים, בן זוגי ואני חזרנו מביקור של הילדים והיה מושלם, פחדנו שככה נסיים את החיים שלנו".

"בזמן הנחיתה, הלב פעם נורא", המשיכה עדי, "אבל הנחיתה הייתה מאה אחוז, טובה ורכה. חיכינו שעתיים עד שבאו הטכנאים לבדוק את המטוס, והם אמרו שאי אפשר לתקן מיידית את התקלה. הלחץ הגדול היה שאל על לא עובדים בשבת ושנצטרך להישאר באיזור, היינו צריכים לצאת מהשדה כשהטמפרטורה היא מינוס 14 מעלות. דבר כזה עוד לא חווינו".

בשעות הקרובות ימריאו שוב הנוסעים לישראל, אחרי שהתקלה במטוס תוקנה. "יש חשש. אתמול בלילה קמתי כמה פעמים מהשינה במחשבה, למה אני צריכה לעלות שוב על אותו המטוס? למה אל על לא מתאמצים להביא לנו מטוס אחר? אם יקרה עוד פעם משהו? מצד שני, אני מאמינה ששליחי מצווה אינם ניזוקין, אני עוד צריכה לבוא לעזור ולשמח הרבה אנשים בארץ ובעזרת השם הכל ייגמר בשלום".

תגובת אל על: "טיסת אל על שהמריאה מניו יורק לתל אביב, נאלצה לנחות בקנדה בשל ריח עשן מאזור המטבח האחורי במטוס. כל הנוסעים טופלו על ידי נציגי החברה. אנו מתנצלים על אי הנעימות".