ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש אתמול (ד') עם הפעוט עידו רפאל וקנין בן השלוש, שמתמודד מגיל שנתיים וחצי עם מחלת הסרטן. הוריו של הילד, לירז וגונן וקנין, שלחו סרטון בקשה ללשכת רה"מ ובו עידו רפאל מבקש לראותו. בריאיון ל"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה, סיפרו איך מפגש אחד הצליח להעלות חיוך על פניו של בנם. "אנחנו רואים את הילד שלנו סובל באופן יום יומי", הודה גונן, "יש כמה דברים בודדים שעושים לו טוב על הלב וזה אחד מהם".

ואכן, בסרטון בו תועד המפגש, ניתן לראות את ההתרגשות מהמעמד כשהפעוט קיבל תמונה עם הקדשה אישית והתיישב בכיסא רה"מ: "הוא ממש היה בהתרגשות עצומה", סיפר גונן, "גם אנחנו, וזה ליווה אותנו גם אחרי המפגש, ממש עד השעות הקטנות של הלילה. עידו היה מרוגש מאוד, הוא הסתכל על הסרטון לפחות מאה פעם". 

על ההתמודדות על המחלה הקשה הוסיף: "אנחנו עוברים שנה לא קלה בכלל, הפעמים שיש לעידו חיוך על הפנים הן פעמים מאוד מאוד בודדות. הוא מקבל כל יום זריקות לדילול הדם כי בתחילת הדרך היה לו קריש דם במוח, הוא מחובר לזונדה שלוש פעמים כי הוא לא אוכל ככה, כשילדים בגיל שלו נמצאים בים או בבריכה הוא לא יכול".

לצד הקשיים היום יומיים, אימו של הילד הסבירה מה לדעתה המסר העיקרי בסיפור: "כשמגיעים לרגע אחד של נחת, אני יכולה להגיד שמהחוויה האישית שלי לפני תרופות ולפני הרפואה, הנפש הכי חשובה - זאת התרופה הכי גדולה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12