מתי נלמד? בשיאו של האירוע הקטלני ברצועת עזה אמש, החלה חרושת שמועות לפיה חייל צה"ל נחטף ומוחזק ברצועה. מאוחר יותר, הפיץ דובר צה"ל הודעה רשמית בה הוכחשו השמועות. הבוקר המשיכו השמועות, הפעם אודות זהות הקצין ההרוג. לא מדובר בתופעה חדשה. כמעט בכל אירוע מבצעי מופצות שמועות ברשתות החברתיות שחלקן גורמות לנזק ממשי ולפגיעה ישירה בהורים ובחיילים שבשטח.

זה בדיוק מה שקרה לוונדי אמני, אימא לחייל קרבי ששירת במבצע "צוק איתן". בזמן שבנה היה ברצועת עזה, הופצה רשימת שמות שקרית של הרוגים - שהגיעה אליה ועוררה פאניקה וחרדה בקרב בני המשפחה. "היינו צמודים לחדשות 24/7 כי הבנים היו בדרום", סיפרה אמני בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. "מישהי ניגשה אל הבת שלי ואמרה לה שיש רשימה. אני לא הייתי בבית, הייתי באוטובוס כשהיא התקשרה אליי בבהלה. כשהיא אמרה לי דבר כזה, נכנסתי לאימה. לא יכולתי לנשום". 

במשך שעות ארוכות הריצה בראש ונדי תסריטים נוראיים. לא היה ניתן ליצור קשר עם הבן, הצבא לא ייצר קשר והשמועות המשיכו לרוץ. "לא רציתי להאמין. אף אימא לא רוצה להבין דבר זה. אמרתי לבת שלי שזה לא נכון. רק רציתי להגיע הביתה ולראות שאין שם נציג של הצבא. לקח שעות עד שהגענו הביתה. בנתיים אנשים מקסימים הפעילו קשרים כדי לברר. כל כך שמחנו שזה לא היה הוא ושזו הייתה הודעת שווא. זה כל מה שחשוב".